צלילים, ריחות וטעמים: מסיירים בשוק ולומדים לאפות

הם חיים ונושמים את שוק מחנה יהודה, את הריחות והטעמים, את הטריות היום-יומית ואת האנשים המיוחדים • מי הם ומה הם מציעים לכם? סיורים בשוק, ארוחות שף בשישי, סדנאות בישול ואפייה וסדנאות קינוחים

בבית עתיק בן 200 שנה על הגבול שבין שכונת מקור ברוך הוותיקה לשוק מחנה יהודה בירושלים, מתגוררים חן ואלון קורן יחד עם בנם בארי. בשנה שעברה השתתפו חן ואלון ב- "בייק אוף", זכו במקום השני ובתואר חביבי הקהל, ומאז הם עושים את מה שהם הכי אוהבים – מבשלים ואופים ביחד במקום הכי ירושלמי שיש. הם חיים ונושמים את שוק מחנה יהודה, את הריחות והטעמים, את הטריות היום-יומית ואת האנשים המיוחדים. כיום, חן ואלון מעבירים סיורים קולינריים בשוק, סדנאות בישול ואפייה וסעודות שבת בליווי סיפורים, שירים ושלל מטעמים.
סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה
חן ואלון, הזוג שמאמין ש"שוק מחנה יהודה הוא הבית" מקיימים סיורים קולינריים חווייתיים ברחבי השוק, הכוללים מעבר בין סמטאות השוק השונות, וטעימות של מאכלים מיוחדים לצד אווירה ירושלמית ייחודית וריחות משכרים של מאפים ופירות טריים. הסיורים של חן ואלון בשוק הם חוויה מיוחדת של צלילים ריחות וטעמים, הנשזרת בהיסטוריה הקולינרית של השוק, דרך חומרי הגלם, הסיפורים, והטעמים האותנטיים של השוק. בסיור טועמים המשתתפים מנות מיוחדות מהשוק, ביניהן: מעורב ירושלמי מסורתי, ברוסקטת חמאת כמהין עם קלף צ'דר ועגבניות מיובשות, חומוס לימון כבוש, מאפה חאצ'פורי ועוד.

ניתן לתאם סיורים סביב נושאים שונים ומגוונים ואת אורך הסיור לבחירת המשתתפים.

סעודת שבת מסורתית
חן ואלון מארחים בביתם קבוצות ומשפחות לסעודות שבת משפחתיות, מרגשות ומפנקות כיד המלך וכמיטב המסורת. עם כניסת השבת מתכנסים בביתם הירושלמי שבין שכונת מקור ברוך לשוק מחנה יהודה, בליווי שירי שבת, סיפורים, ושיחות סביב התרבות הישראלית, עם תפריט עשיר ומיוחד הכולל יין חופשי, שלל סלטים מיוחדים, חלות שבת, מנות דגים ובשר מיוחדות כמו ברוסקטה תוניסאית, בייגל ירושלמי במילוי בשר, מסבחה שומן טלה, תבשלי עוף ובקר, ותוספות מפנקות של קוסקוס תוניסאי או אורז בסמטי, נתחי תפוחי אדמה ופטריות במרווה וקינוחים עשירים ומפנקים כיאה ליוצאי תכנית האפייה הגדולה במדינה.
"השילוב של ארוחת שף עם סעודת שבת הוא שילד את הרעיון לאירוח בארוחת השבת המסורתית בערבי שישי. ארוחות השבת מסמלות משפחתיות וחום עם המנות הכי טעימות בעולם ואנחנו מוסיפים לארוחה טוויסט מיוחד של מנות שף מיוחדות עם שולחן חגיגי ובאווירה של בית", אומרת חן קורן.

%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%9c-%d7%97%d7%9f-%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%9f
סדנאות בישול ואפייה
חן ואלון מקיימים מגוון סדנאות חווייתיות של בישול ואפייה, החל מהצעד הראשון ועד התוצאה הסופית של בטן מלאה. סדנאות הבישול כוללות סיור קולינרי קצר בשוק, טעימות, המון מוזיקה ויין משובח, בין סדנאות הבישול ניתן למצוא סדנאות בישול איטלקי, ירושלמי או צפון אפריקאי, בשילוב. בגזרת הקינוחים תוכלו למצוא סדנת שוקולד מפנקת של טארטלט שוקולד מושחת, קינוח פריזאי של מוס שוקולד מטורף, קרמו דולסה, דפי מרנג קקאו-תפוז ועוד, או סדנת קינוחי בייק – אוף מטריפים כמו ג'לי ג'ק, טארטלט פרזייה, קינוח האצטרובל ופבלובה.
הסדנאות מותאמות לכל הגילאים, למתחילים וגם לאלה שכבר משופשפים במטבח. ניתן לשלב סדנאות וסיורים בהתאם לבקשת המשתתפים.

קינוחים והרבה שוקולד
חן ואלון קורן פותחים את הבית והלב ומקיימים סדנאות קינוחים בימים שני ושלישי, 13-14.2.17 סדנאות קינוחי שוקולד מושחתים במיוחד, במפגש שכולו על שוקולד ואהבה. במהלך הסדנאות יכינו המשתתפים שלושה קינוחי שוקולד מפנקים במיוחד:

  • טארטלט שוקולד מושחת של פריך קקאו, גנאש מריר עם קרמל לוז, פטיסייר שוקולד לבן ולב טראפלס
  • ד"ש מפאריז: מוס שוקולד מטורף, קרמו דולסה, דפי מרנג קקאו-תפוז ואהבה
  • אלף עלים ועוד: שכבות שכבות של בצק עלים פטנט, עם זילופי קרם שוקולד מענג

%d7%97%d7%9f-%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%aa-%d7%90%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%94

השארת תגובה