ברקת מאיים על האוצר: "תאשרו 800 מיליון או שנפתח בשביתה"

לאחר שאיום על שביתה כללית בירושלים לפני כשבועיים נדחה ברגע האחרון, חוזר הערב ראש העיר ומאיים כי אם לא יאושר המענקים בגובה של מאות מיליוני שקלים לעיר – ירושלים תצא לשביתה כללית

ניר ברקת (צילום: ויקיפדיה)
ניר ברקת (צילום: ויקיפדיה)

ראש עיריית ירושלים מעלה הילוך: נירק ברקת, ראש עיריית ירושלים, הודיע הערב (מוצאי שבת) למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד "כי ירושלים לא יכולה לחכות עוד לאישור תקציב 2017".

ברקת הוסיף ואיים כי "אם בישיבת ראשי סיעות הקואליציה מחר לא יאושר מענק הבירה בסך 800 מיליון ש"ח, כפי שסוכם כבר עם האוצר, ראש העיר יכנס ביום ב' בבוקר את הנהלת העיר והשותפים הנוספים על מנת להניע השבתה מלאה של השרותים הציבוריים בירושלים".

במכתב שנשלח הערב לחברי המועצה נכתב, "אנא שריינו ביומנכם את יום ב' הקרוב, 23/1 בשעה 8:00 בבוקר באולם מועצת העיר לישיבה דחופה בנושא בהשתתפות רה"ע, הנהלת העיר, נציגי ההסתדרות, נציגי המנהלים הקהילתיים וועד ההורים המחוזי. נוכחותכם חשובה".

כזכור לפני כשבועיים איים ברקת איום דומה כי תערך שביתה, אלא שבשל הבנות עם משרד האוצר ובעקבות פיגוע הדריסה בארמון הנציב השביתה נדחתה, אלא שכת טוען ברקת כי ההבנות עם האוצר לא קוימו.

הוויכוח בין ברקת לאנשי האוצר מתמשך, והחל מאז כניסתו של משה כחלון למשרד האוצר. רק בחודש יוני האחרון פיטר ברקת 170 עובדי תברואה, מה שגרם להסתדרות להכריז על שביתה בעיר. ברקת גלגל את האשמה לאוצר, וזה גלגל בחזרה את האשמה לכיכר ספרא, תוך שכחלון מאשים: "אני לא מבין מה ברקת רוצה". לבסוף האוצר הגיע לסיכום עם ברקת על הגדלת התקציב, אך הבוקר טוען ברקת כי ההגדלה אינה מספקת וכי לעיר טרם יש מסגרת תקציב.

בסבב הנוכחי של הסכסוך טוען ראש העיר כי בזמן שהעיר מתמודדת עם שורת פיגועים קשה שפגעה בתיירות הנכנסת לעיר, "משרד האוצר פוגע בעיר". לדבריו, הפגיעה בא לידי ביטוי בכך שתקציב השירותים בירושלים נמוך ב-50 אחוזים מתל אביב וב-25% מיתר הערים הגדולות.

בנוסף, טוען ברקת כי מגיע לעיר שיפוי תקציבי, שכן רק השנה ירדה העיר בדירוג הכלכלי-חברתי מאשכול סוציו אקונומי 4 לאשכול 3. עוד טען ברקת, כי מספר עובדי הרווחה בירושלים על כל תושב עני, הם עשירית ממספרם בתל אביב. כמו כן, מספר עובדי התבוראה בעיר עומד על חצי ממספרם בעיר העברית הראשונה.

לדבריו, על כל זאת מחייבת הממשלה את ירושלים להעניק פטורים מארנונה בהיקף של כ-700 מיליון ש"ח. דבר שמשמעותו, "פגיעה בשירותים לתושבי ירושלים והרחבת העוני במקום צמצמו". עוד טוען ראש העיר הירושלמי, כי בעירו חסרות 3,800 כיתות שהאוצר מסרב לתקצבם. מנגד במשרד האוצר טוענים בתוקף, כי לירושלים ישנם הכנסות נוספות, לדוג' מתיירות, ולכך לא מגיע לעיר תקציבים נוספים.

השארת תגובה