בפעם השלישית: שנת 2016, השנה החמה ביותר

מדענים מסוכנות החלל האמריקנית נאס"א טוענים בדו"ח חדש שפורסם השבוע כי שנת 2016 היא השנה החמה ביותר שנמדדה, לפי הדו"ח, בשנת 2016 נשבר שיא הטמפרטורות זו השנה השלישית ברציפות

שרב.  צילום: פרי אימייג'ס
שרב. צילום: פרי אימייג'ס

מדענים במסוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, יחד עם מדענים בריטים נוספים טוענים בדו"ח חדש שפורסם השבוע כי שנת 2016 היא השנה החמה ביותר שנמדדה.

לפי הדו"ח, בשנת 2016 נשבר שיא הטמפרטורות זו השנה השלישית ברציפות. הטמפרטורות שתועדו ממשיכות להתקרב לטמפרטורת הגג שהוסכמה בוועידת פריז ב-2015 שעסקה בשינוי האקלים.

בשנת 2016, ההתחממות הגלובלית הביאה לטמפרטורות גבוהות מאוד בכל רחבי העולם. כתוצאה מהאקלים הקיצוני, השפעות מזג האוויר על בני האדם הגיעו מוקדם מהצפוי והיו אכזריות יותר. תופעת "אל ניניו", שהיתה גורם מרכזי לעלייה בטמפרטורות בתחילת 2016 לרמות "מזעזעות", שככה אומנם, אך שיעורי גזי החממה הגבוהים ימשיכו להשפיע לא פחות על ההתחממות הגלובלית ויובילו לעלייה נוספת בטמפרטורות. המדענים חוזים כי 2017 תשבור גם כן שיאי חום.

לפי הנתונים החדשים, הטמפרטורות על פני כדור הארץ גבוהות בכ-1.1 מעלות צלזיוס יותר מהטמפרטורות שנרשמו לפני המהפכה התעשייתית, אז החלו בשריפת מאובנים בהיקף גדול במפעלים ובתי החרושת. השיא הזה מקרב את העולם באופן מסוכן ליעד של 1.5 מעלות צלזיוס שהקהילה הבינלאומית הציבה להגבלת ההתחממות הגלובלית, כחלק מהסכם האקלים ההיסטורי שהושג אשתקד בפריז.

על פי ההסכם, הממשלות יפעלו כדי להגביל את התחממות כדור הארץ לפחות משתי מעלות צלזיוס בהשוואה לתקופה הטרום-תעשייתית וישאפו להגביל אותה אף יותר מכך – ל-1.5 מעלות – עד סוף המאה.

השארת תגובה