אירועי אום אל-חיראן: ארדן קורא ליועמ"ש לחקור את עודה על הסתה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, בחשד להסתה. לדבריו, עודה, שנפצע באירועים האלימים בכפר הבדואי, קרא להסתה

ח"כ איימן עודה לאחר שנפגע באירועי אום אל-חיראן
ח"כ איימן עודה לאחר שנפגע באירועי אום אל-חיראן

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את חבר הכנסת איימן עודה, בשל השתתפותו באירועים האלימים בכפר אום אל-חיראן, במהלכם נרצח השוטר ארז לוי הי"ד, כשלפי טענת המשטרה הוא נרצח בפיגוע דריסה.

"אני קורא ליועמ"ש לפתוח בחקירה, ח"כ עודה חייב להיחקר על הסתה לאלימות והפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם". כזכור, חבר הכנסת עצמו השתתף באירועים האלימים ואף נפצע במהלכם ונזקק לטיפול רפואי.

ארדן הוסיף ואמר,"מאז האירועים בבוקר אני שומע עוד ועוד קריאות מסיתות אשר מעוותות את תמונת המצב של מה שקרה בשטח, אני קורא לחכ"ים מהרשימה המשותפת – עיצרו את ההסתה! לכל אמירה עכשיו עלולות להיות תוצאות קשות בשטח. קחו אחריות על דבריכם ותפסיקו להסית וללבות אלימות".

שר הבינוי והשיכון, חבר הכנסת יואב גלנט, הצטרף לאמירתו של ארדן ואמר, " השתלבותם של חברי כנסת ערבים באירועי הבוקר היא חציית גבול מסוכנת. חברי הכנסת לא יכולים להשתמש במעמדם ובחסינותם כדי להפריע לכוחות הבטחון במשימותיהם. השתתפות חברי  כנסת מהרשימה המשותפת בהתנגדות  לפינוי של בדואים, מעוררת תסיסה והסתה ומעודדת אלימות".

 

מוקדם יותר אמר ארדן, "מדובר באירוע קשה לכוחותינו ולמדינת ישראל בכלל. מחבל השייך לתנועה האיסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי.

"אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה אך אם כן, לח"כ עודה יש תרומה מאוד גדולה לעניין. יש החלטת בגצ והיא תבוצע, גם באום אל חיראן. לכוחות המשטרה אין שום שיקול דעת בנוגע לביצוע המשימה, ככה זה במדינה דמוקרטית.

"התנהל משא ומתן שבועות ארוכים, מי שניהל את זה הן גורמי המדינה מול התושבים, עודה לא מנהל משא ומתן. הוא היה שם כדי ללבות יצרים ולהסית לאלימות. מה שקרה הלילה מחבל ביצע פיגוע דריסה כנגד כוחות המשטרה שהיו במקום, עודה היה בין אלה שליבו את היצרים. כרגע המשטרה הערכת מצב. האלימות והטרור לא ינצחו את החוק".

תגובה אחת
  1. הבדווים היו וישארו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל שרתו בצבא היו ועודם הגששים הטובים ביותר מה שעלינו לעשות לתת להם זכויות שוות לבנות עבורם בתים מרפאות ועוד מנגד לא לתת לאנשים שבתוכם חמומי המוח לחבל ביחסים שבינינו וחברי הכנסת הערבים מלבים את האש לא מתוך אהבתם את הבדווים שהרי ידוע לכל הזילזול שלהם נגד הבדויים שבעיניהם הם תת רמה ובלי מעמד מענין שהיום פתאום הם רוצים בטובתם גורם ההרתעה היום שואף לאפס אילולי זאת לא היו הופכים דמוקרטיה לאנרכיה וזה אמור לגבי כל ההתרחשויות שקרו לאחרונה. כל מי שבונה ומספח אדמה שאינה שלו בדין חייב לקבל את החלטת בית המשפט ולא משנה מה הלאום כולנו אזרחי מדינת ישראל דין אחד לכולם.

השארת תגובה