הערבים מגיבים בזעם: "נתניהו הכריז מלחמה, דורשים הגנה בין לאומית"

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת הגיעו לכפר אום אלחיראן שבנגב, שם החלה הריסת הבתים לאחר פיגוע הדריסה הבוקר, אך כניסתם לכפר נמנעה על ידי כוחות הביטחון. "נתניהו מחפש ״תמונת ניצחון״ על ״האויב הערבי״ בכדי לטשטש את תמונת בקבוקי השמפניה הורודה והסיגרים וריח הריקבון שעולה מבלפור וקיסריה"

הכפר הבוקר
הכפר הבוקר

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת היגבו הבוקר (רביעי) בזעם על טענות המשטרה כי בוצע פיגוע דריסה במהלך פינוי בתים בכפר הבודאי אום אלחיראן שבנגב.

מטעם המפלה המשותפת נמסר, "הזהירנו את ממשלת ישראל וזרועותיה מהשלכות ההסלמה המסוכנת של הריסת הכפרים הערבים בנגב והקמת התנחלויות על חורבותיהם".

עוד נמסר בהודעת המפלגה, "מתקפתה הצבאית של המשטרה וכוחות הביטחון על אום אלחיראן מעלה בזיכרון את מאורעות עקירת והריסת היישובים הערבים בנכבה ב- 1948. כוחות גדולים של המשטרה ואמצעי הביטחון הקיפו את הכפר ושיגרו פצצות גז וכדורי גומי, דבר שזרע פחד בליבם של האזרחים שיצאו לגונן על בתיהם. המשטרה התנהגה בברוטאליות כאילו היא בשדה קרב, מה שהוביל לעימותים והריגתו של הצעיר יעקוב אבו אלקיעאן, פציעתם של רבים ובינם ח"כ איימן עודה אשר נכח במקום כדי לתמוך בתושבי אם אלחיראן במאבקם נגד ההריסות".

לדברי חברי המפלגה, "ממשלת נתניהו הכריזה מלחמה צבאית על אזרחינו, תחילתה בהריסות הבתים בקלנסוואה והמשכה היום באום אלחיראן, וזאת תוך כדי הריגת תושבי הכפרים אשר נאבקים כדי לחיות בכבוד ובשלום".

הרשימה המשותפת הוסיפה כי היא מגנה את עדכוני המשטרה הכוזבים המדווחים לתקשורת, בטענתם כי הריגת השוטר במהלך העימותים הינה "מעשה טרור" מכוון, וזאת אף בטרם שנערכו בירורים כלשהם לאירוע. המפלגה הוסיפה כי הממשלה מנסה לכסות על פשע חמור של עקירת יישוב שלם והריגת חפים מפשע על ידי הסתה נגד האזרחים הערבים וטענות שקריות כי הריגת השוטר היא מעשה טרור שיוחס לדאעש וכי תושבי אום אלחיראן קיצוניים. הרשימה המשותפת פנתה לאמצעי התקשורת העברית בדרישה לנקוט בזהירות הראויה ואימות המידע בסיקור האירועים ושלא לקחת חלק בהסתות נגד הציבור הערבי.

"שוב מוכח כי מדינת ישראל ומשטרתה מתייחסת אל האזרחים הערבים כאל אויבים", אמר ח"כ טיבי בזעם. "נתניהו שכתב כי ׳כוחותינו פועלים בקלנסאווה׳ שלח את הכוחות כדי לפעול באום אלחיראן. הברוטליות המשטרתית שגרמה לפגיעה באזרחים ובח״כ עודה היא ההוכחה לכך שזו משטרה עוינת המחפשה הזדמנות כדי להתנפל על ערבים.  הדבר מחייב ועדת חקירה לגבי ההתנהלות בענין אום אלחיראן וקלנסאוה ואחרים". טיבי הוסיף : "אני קורא להתייחס אל האזרחים הערבים כאל מיעוט לאומי הזקוק להגנה בינלאומית על פי החוק הבינלאומי".

במקביל חברי הכנסת של המפלגה הגיעו הבוקר לישוב הבדואי, אך כניסתם למקום נמנעה. ח"כ ג'מאל זחאלקה, שהיה מהח"כים שכניסתם למקום נמנעה, אמר כי "הממשלה נושאת באחריות לשפיכות הדמים שהייתה הבוקר באום אלחיראן תוך ניסיון לכפות הרס ופינוי בכוח". הוא הוסיף כי הוא קורא "לבטל את תוכניות ההריסה, להוציא את כוחות המשטרה מאום אלחיראן, ולפתור את העניין במשא ומתן תוך כיבוד זכויותיהם של תושבי המקום".

חבר הכנסת אוסאמה סעדי האשים, כי "נתניהו מחפש ״תמונת ניצחון״ על ״האויב הערבי״ בכדי לטשטש את תמונת בקבוקי השמפניה הורודה והסיגרים וריח הריקבון שעולה מבלפור וקיסריה והקורבן תמיד האזרחים הערבים ,הריסת בתים וישובים הינה בגדר הכרזת מלחמה נגדנו וזכותנו -אף חובתנו- להגן על עצמנו. נתניהו, מעוניין בהסלמה וכעומק החקירה והחשיפה כן עומק ההסתה והוא ויעשה הכל למען פריצת אינתיפאדה פנימית כאוס ואף שפיכות דמים".

השארת תגובה