האם מחירי הטסט צפויים לרדת בקרוב? שר התחבורה פנה לכחלון

מחירי הטסט הגבוהים בישראל בדרך להוזלה? על פי שר התחבורה ישראל כץ מבחינתו "הצדק צריך להיעשות" וכעת הכדור בידיים של שר האוצר משה כחלון. אזרחי ישראל שילמו בשנה החולפת 40 מיליארד ש"ח ממסים ישירים ועקיפים מבעלי הרכב

מגרש רכבים
מגרש רכבים

האם בקרוב מחירי הטסט צפויים לרדת? נראה שכן, ככל שהדבר תלוי בשר התחבורה ישראל כץ. בהודעה שפרסם הבוקר (שישי) כתב כץ, "מדינת ישראל נהנתה השנה מהכנסות שיא ממיסי רכב ישירים ועקיפים, דבר שהביא לעודפים גדולים בתקציב המדינה. פניתי אל שר האוצר להפחית משמעותית את תשלום אגרת הרישוי השנתית לרכב, שהוא חריג ביחס למה שמקובל בעולם. הצדק חייב להיעשות".

נציין, כי למעלה מ-40 מיליארד ש"ח הרוויחה המדינה בשנה החולפת מהמסים שמשלמים על המכוניות, מס קנייה, מס דלק, אגרות רישוי ומס על רכבי חברה. רק כדי לסבר את האוזן, על הדלק עצמו שילמו אזרחי ישראל 18 מיליארד ש"ח. עוד יצויין, כי במרכז המחקר של הכנסת הוציאו לא מזמן דו"ח המראה כי אגרת הרכב בישראל היא הגדולה ביותר בעולם.

נהגים רבים בישראל מתקוממים על המסים הישירים והעקיפים וטוענים כי אכן מדובר במס מוצדק על מנת להפחית את כלי הרכב הפרטיים על הכביש, אך כל עוד שאין פתרונות תחבורה ציבורית הולמת לאזרחים מדובר בעוול.

השארת תגובה