העירייה חגגה את חניכת הכביש, התושבים מתלוננים על התקלות

סוף הדרך: אחרי שנים של תכנון ועבודה, נחנך בבית כביש הגישה החדש והמורחב לרמת בית שמש ג' ● על אירוע הליקויים ועל המחדלים הפתיחה מעיב מאבק תושבי הרחובות הסמוכים שקובלים על הליקויים והמחדלים

whatsapp-image-2017-01-12-at-19-02-23
whatsapp-image-2017-01-12-at-19-02-23

עוד חלום שרקמו מקימי העיר הלך והתגשם. כביש הגישה החדש לרמת בית שמש ג' נחנך השבוע בטקס חגיגי, ומהווה צעד משמעותי בדרך להפיכת השכונה לראויה למגורי אלפי תושביה. על ההישג מעיבים טענות עיקשות של תושבים הטוענים שפתיחת הגשר במצב הנוכחי חסרת אחריות ולמעשה מסכנת חיי אדם.

כביש הגישה החדש נסלל על ידי משרד השיכון, מתוקף אחריותו לעבודות התשתית באזור. הכביש עומד על תלו מזה תקופה, ולאחר סילוק הקשיים האחרונים, הוא נפתח במלואו לתנועה. כביש הגישה החדש מחבר בין שכונת רמה א' לשכונה החדשה רמה ג', הוא בעל 2 נתיבים לכל כיוון, וצפוי להקל משמעותית על ההתניידות אל השכונה וממנה.

סגן ראש העיר וממונה התחבורה שמואל גרינברג, הודיע כי חלק נכבד מקווי התחבורה לשכונה יעברו מהיום דרך הגשר החדש, ובכך יוכלו לקבל את אישור משרד התחבורה להרחבת קווי התחבורה הציבורית בעיר.

הפתיחה החגיגית של הגשר הוציאה משלוותם קבוצת תושבים נכבדה מהרחובות אליו הוא מתחבר, ואלו טוענים כי המצב בשטח מסוכן. תחת הכותרת "סכנה חמורה והפקרות של חיי תושבי יונה בן אמיתי", שלחו מכתב נזעם למשרד השיכון, העירייה, ועם העתקים לכל גורם רלוונטי ובו הם מונים את הסכנות.

"אנו תושבי רחוב אלישע, יונה, והושע מודיעים שפתיחת הכביש של הגשר מרחוב יונה פינת אלישע תגבה חיי אדם מכיוון שרחוב יונה מלא בורות, הכביש משובש, הכביש מלא בחצץ, אין מעבר חציה לאורך כל הרחוב, אין פסי האטה, הכביש צר, והסעות של פועלים חונים על הכביש החדש כי אין אכיפה באזור", כך במכתבם.

בנוסף, הם מפרטים סכנות קיימות בכביש ובמדרכות הנוכחיים: "יש שילוט שאסור לנסוע יותר מ-30 קמ"ש בפועל נוסעים על 50 קמ"ש מכיוון שזה ירידה תלולה ללא אכיפה, המדרכה ללא אפשרות לעבור בה לאורכה כיוון שמלאה בפסולת בנין של הקבלן שבנה את המדרגות בין יונה לאלישע ומאלץ את התושבים לרדת לכביש, אין אפשרות לעבור לצד השני כיוון שאין מעבר חציה".

במענה לפניית ראובן משרב, מי שמרכז את מחאת התושבים, השיבו במשרד השיכון: "אני מודה לך על פנייתך ואנו נפעל מיידית להסדרת התקלות ותיקון הליקויים שפרטת".

השארת תגובה