בן דהן: משימת איתור מארגני קמפיין החרד"קים אינה קלה, הם מלווים בייעוץ משפטי

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, התייחס במליאת הכנסת להסתה נגד החיילים החרדים ואמר כי הוא מצפה שהרבנים והח"כים החרדים יגנו את ההסתה הזו. " הם אינם פועלים בשם התורה אלא נגד התורה!". לדברי בן דהן: "המשימה אינה קלה, מארגני הקמפיין ככל הנראה מלווים בייעוץ משפטי, מה שמקשה על תפיסתם"

admin-ajax-3
admin-ajax-3

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, התייחס היום במליאת הכנסת להסתה נגד החיילים החרדים, וקרא לרבנים והח"כים החרדים לגנות זאת.

בין הדברים אמר בן דהן: "ההסתה הזאת מתחילה בהטרדות טלפוניות בשתיים שלוש-ארבע  בבוקר, מטלפנים אליהם הביתה מאיימים עליהם כמה איומים וסוגרים את הטלפון ומתקשרים אחרי זמן קצר שוב. אז אמרתי שאכנס לנושא ואשתדל לסייע ככל יכולתי.

"לימים, בעקבות פעילותי זו, גם אותי הטרידו, ונתנו לי לטעום מההטרדה הזאת.  תמונת המצב שנחשפה לנגד עיניי הייתה קשה: גורמי אכיפת החוק פעלו בעצלתיים לטיפול בתלונות על הסתה נגד חיילים חרדים ובהתאם, החיילים לא הגישו תלונות במשטרה.

"מאז, בעקבות לחציי, הוקם צוות משותף מיוחד לטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים וחברים בו הצבא, פרקליט המדינה והמשטרה. רק לפני 10 ימים הצוות הזה נפגש בלשכתי ועברנו תלונה תלונה. היחס היום כלפי תלונות של חיילים חרדים השתנה לגמרי. יש מעקב שמתבצע כל הזמן. תלונות של חיילים חרדים שמוגשות למשטרה מועברות לצוות המיוחד ומטופלות בעדיפות גבוהה. משטרת ישראל הפעילה באחרונה אמצעים מודיעיניים ומבצעיים מורכבים כדי לאתר את המסיתים ואת מארגני הקמפיין.

הוא הוסיף: "אנחנו בעניין הזה פועלים גם לאתר את "שביל הכסף" שמממן את קמפיין ההסתה כדי שנוכל לעצור את המימון. לאחרונה, פנה שר הביטחון לשר לביטחון פנים ולשרת המשפטים בדרישה כי יפעלו, בתחומים שבאחריות משרדיהם, כדי לבדוק האם ההתנכלות עולה לכדי עבירה פלילית.

בן דהן סיפר כי "המשימה אינה קלה, מארגני הקמפיין ככל הנראה מלווים בייעוץ משפטי, מה שמקשה על תפיסתם. עם זאת, על כל רשויות המדינה להבין שהסתה נגד החיילים החרדים היא הסתה חמורה שפועלת בלב ליבה של מדינת ישראל: צבא ההגנה לישראל. את ההסתה הזאת צריך לעצור, כי היא לא תעצור פה  וחס ושלום אנחנו עלולים לראות גם פגיעות בנפש.

לדבריו: "האלימות הפושה למרבה הצער בחברה בכלל, וזו המופנית כלפי החיילים החרדים בפרט, היא רעה חולה שיש לפעול בכל האמצעים נגדה.

הוא הוסיף ואמר: "אני מצפה מראשי ההנהגה החרדית, ומהרבנים לגנות את האלימות. אני אומר לכם, רבותיי, כרב בישראל, חילול ה' הנגרם על ידי המסיתים נגד חיילים חרדים הוא ביזוי התורה! הם אינם פועלים בשם התורה אלא נגד התורה! פגיעה ברכוש ציבורי או פרטי של אדם אחר- הינם איסור תורה. הם אינם יכולים לפעול בשם התורה ולעשות דברים המנוגדים לה! חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, עליכם לגנות בכל פה את האלימות המילולית והפיסית נגד החיילים החרדים, וכנגד אלו שעוסקים בגיוסם".

 

השארת תגובה