חשש בארה"ב: רוסיה מחזיקה במידע רגיש על טראמפ

בארצות הברית נחשף הלילה כי יתכן וסוכנויות רוסיות מחזיקות ב"מידע מביך ורגיש – אישי ופיננסי" על הנשיא הנבחר דונדלד טראמפ. בארה"ב חוששים כי טראמפ עשוי להיסחט על ידי הקרמלין. טראמפ הגיב: "אלו חדשות מזויפות"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

חשש בארה"ב: בארצות הברית נחשף הלילה (רביעי) כי סוכנויות המודיעין האמריקניות הציגו בשבוע שעבר דו"ח לנשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, ולנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, לפיו סוכנות הביון של רוסיה מחזיקה ב"מידע רגיש ומביך, אישי ופיננסי" על טראמפ, כך שהנשיא הנבחר עשוי להיות נסחט על ידי הקרמלין.

לפי דיווח באתר "באזפיד" המידע כולל תיעוד מביך של טראמפ בעת ששה במלון "ריץ קרלטון" במוסקבה. הנשיא הנבחר התייחס לדיווח בחשבון הטוויטר שלו, וכתב:  כי אלה "חדשות מזויפות – ציד מכשפות פוליטי מוחלט".

גורמים בכירים צוטטו במדינה טוענים כי הטענות דווחו בתקציר בן שני עמודים שצורף לדו"ח המודיעיני על התערבותה של רוסיה בבחירות האחרונות לנשיאות. כעת בוחנת הבולשת הפדרלית, ה-FBI, את אמינות ודיוק המידע שנאסף על ידי סוכן בריטי לשעבר שהתבסס על גורמים רוסיים.

בכירים אמריקנים סיפרו לרשת CNN, שחשפה את הסיפור, כי ראשי סוכנויות המודיעין החליטו להציג את המידע שיש בידם לטראמפ, כדי ליידע אותו שאם אכן אמת בדיווחים הוא עלול להסתבך ואף להיות סחיט.

בדו"ח המודיעין שפורסם בסוף השבוע האחרון ועסק בהתקפות הסייבר של רוסיה בזמן הבחירות בארה"ב, עלה כי פוטין עצמו הוררה על מתקפות הסייבר.  "המטרה של רוסיה היה לחתור תחת אמון הציבור ותחת ההליך הדמוקרטי של הבחירות ולפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון", נכתב. עם זאת, על פי הערכת המשרד לביטחון המולדת, "המערכות ששימשו לניסיונות המתקפה ומקורן מרוסיה לא תקפו מערכות לספירת קולות".

השארת תגובה