נסגר התיק נגד החקלאי שירה למוות בפורץ פלסטיני

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה על סגירת התיק כנגד תושב בית אלעזרי שירה למוות בפלסטיני שניסה לגנוב את משאיתו. מחומר הראיות עולה כי התושב, שעל שמו הוטל צו איסור פרסום מחשש לנקמה מצד משפחת הנרצח, פעל מתוך הגנה עצמית

אקדח (צילום אילוסטרציה)
אקדח (צילום אילוסטרציה)

סוף לסאגה: פרקליטות מחוז מרכז הודיעה הבוקר (שלישי) כי החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה כנגד תושב בית אלעזרי, אשר נחשד בירי למוות בפורץ פלסטיני אשר היה מעורב בניסיון גניבת משאיתו.

האירוע ארע בחודש אוגוסט האחרון, אז שלושה פלסטינים ניסו לגנוב משאית שבבעלותו של תושב בית אלעזרי בן 64. על פי חומר הראיות שנאסף, החשוד ניסה להבריח בקולו את הפורצים ואחד מהם הרים חפץ והתקדם לעברו של החשוד. החשוד הסתובב על מנת לברוח חזרה לביתו, אך מעד, נפל ונפצע בידו. בשל חששו כי הפורץ מתקדם לעברו, הסתובב החשוד ובעודו מתרומם ביקש לירות לכיוון האוויר במטרה להרתיע את הפורצים. החשוד ירה מספר יריות, ואחד הכדורים פגע במנוח אשר נפטר כתוצאה מכך.

במשטרה הודיעו, כי למרות החלטת הפרקליטות עדיין מוטל צו איסור פרסום על שמו של התושב, בשל החשש מפגיעה מצד בני משפחתו של הפלסטיני.

כזכור, האירוע העלה לראש סדר היום את מאבק החקלאים בגניבות, בעיקר על ידי פלסטינים תושבי השטחים. יומיים לאחר האירוע הגיעו מאות בני אדם לעצרת תמיכה בתושב ובמשפחתו. בני משפחתו אמר אז לכלי התקשורת: "אין חולק על כך שזו הייתה הגנה עצמית ושאם לא היה פועל כך, היינו יושבים שבעה". לדבריהם: "זה מקרה לאומי ברמה הגבוהה ביותר. אנו קוראים לשרים שיעשו הכל כדי שנוכל לישון בלילה. ככל שיהיו פחות שוטרים, כך ירבו המקרים כמו שלנו. אין תושב שלא נפגע מהתופעה הזו, נהרסים חיים ופרנסה".

במשטרה הגיבו על החידלון בנושא הגניבות החקלאיות: "נושא עבירות הרכוש רגיש וחשוב, ומשטרת ישראל פועלת באמצעות כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לטפל בנושא ולחזק את תחושת הביטחון בקרב התושבים. על אף שלא ניתן להבטיח כיסוי מלא, אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב, פועלים מסביב לשעון בכדי לחשוף את מבצעי העבירה ולמנוע אותה מבעוד מועד. נציין כי אירוע הירי שאירע במושב בסוף השבוע עודנו בחקירה, ולכן מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לפרטיו בשלב זה"

השארת תגובה