סערה: 'חובה להאכיל בשר', ומנהלי הישיבות זועמים

ועדת החינוך אישרה את התקנות לאוכל בריא במוסדות החינוך, כך למשל הם יחוייבו להגיש 4 ימים בשבוע ארוחה בשרית. אלא שהדבר מעורר סערה פנים חרדית, לאחר שמנהלי הישיבות הקטנות טוענים כי התקנות יגרמו לעלייה דרמטית בשכר הלימוד

לחם
לחם

סערה בצלחת: ועדת החינוך אישרה היום את התקנות החדשות, של איכות המזון במוסדות החינוך, לפיהן המוסדות יחוייבו להגיש אך ורק מאכלים מזינים ובריאים לתלמידים. אישור התקנות עורר סערה פנים חרדית, בטענה כי הדבר יגרום לעלייה בשכר הלימוד שההורים בישיבות משלמים.

בין התקנות החדשות,  בארוחת בוקר יצטרכו להגיש רק דגנים מלאים, ארוחת צהרים רק חזה עוף פרגיות או נתח בשר. 4 ימים בשבוע חובה להביא בשר וכן ירקות ופירות ורק מים. בנוסף המוסדות יחוייבו לאפשר תפריט צמחוני למעוניינים.

כאמור, ועדת החינוך בראשות ח"כ מרגי אישרה את התקנות, שנוסחו על ידי שר החינוך בנט ושר הבריאות ליצמן.

במהלך הדיון התעוררה סערה, שנציגי הישיבות הקטנות טענו כי הגשת מאכלים שכאלו עולה הון עתק, והם בניגוד למוסדות אחרים, לא מקבלים לכך מימון ממשרד החינוך.  "זה חוק מבורך אבל מאיפה נשלם את זה?". אמרו המנהלים . "לא יהיה לנו ביריה נאלץ לעלות את שכר הלימוד".

מנהל מוסד שהשתתף בדיון אמר אחריו ל'כל הזמן' כי זה מחטף וכי ביקש מיו"ר הוועדה להמתין עם ההצבעות עוד יממה בכדי לבדוק אופציות חילופיות שלא יהיה עלות יקרה כזו.

ח"כ יעקב אשר הגיש רוויזיה על ההחלטה, והוועדה תקיים הצבעה נוספת.

השארת תגובה