בְּחַיֵּיהֶ֔ם וּבְמוֹתָ֖ם: נפטרה בתום ימי השבעה על בעלה ז"ל

בשבוע שעבר נפטר זקן חסידי זוועהיל, הרה"ח הרב מרדכי פריימן זצ"ל, והוא בן 93, והבוקר, עם תום ימי השבעה, נפטרה רעייתו, האישה החשובה מרת פנינה פריימן ע"ה. בני הזוג היו ידועים כ"מחלקי הסמנים של ראש השנה"

רבי מרדכי פריימן ז"ל
רבי מרדכי פריימן ז"ל

בערב שבת חנוכה נפטר זקן חסידי זוועהיל, הרה"ח הרב מרדכי פריימן זצ"ל,  והוא בן 93, והבוקר (שישי), עם תום ימי השבעה, נפטרה רעייתו, האישה החשובה מרת פנינה פריימן ע"ה  והיא בת 91 שנים.

רב מרדכי ז"ל היה רגיל לספר על השידוך עם רעייתו המנוחה, כי בהגיעו לפרקו והחלו לדבר בו נכבדות, הגיע הצעה שהיתה נראה כמתאימה, אך כמובן הלך לשאול את פי רבו מהר"ש זיע"א, הרבי אמר לו שיעשה 'ישוב' – כאשר הכוונה כדרכו בקודש לענות לאחר טבילה במקוה, למחרת דופק רבינו על דלת בית הוריו שגרו בדרך בין המקוה בבתי אונגרין לבין בית רבינו בשכונת בית ישראל, ואמר להורים כי התשובה היא שלא זה השידוך של בנם מרדכי. לאחר תקופה הגיע הצעת שידוך ביתו של הרה"ח משה אהרון בורנשטיין זצ"ל משכונת בית ישראל, שוב פנה אל רבינו לשאול את פיו, למחרת רבינו הגיע שוב לבית הוריו ואיחל 'מזל טוב' – זה השידוך.

בין האירוסין לנישואין הסתלק עליהם רבם, האדמו"ר מוהר"ש מזוועהיל זיע"א לגינזי מרומים, ובחתונתם סידר קידושין בנו הרה"ק רבי גדליה משה זיע"א. יצויין כי המנוח היה מספר תמיד כי פעם בבאו לביתו נאוה קודש של מרן מוהר"ש שהיה פתוח כידוע לכל, הוא נכנס ונחרד בראותו את רבינו כמי שאינו בין החיים דאזיל סומקא ואתי חיורא כאינו בזה העולם, הוא נחפז להזעיק את בנו של רבינו הרה"ק רבי גדליה משה זיע"א, אשר הביט בפני אביו ואמר 'זה דבקות עוד מעט ויחזור'.

פרק מיוחד בחייהם היה "הסימנים לראש השנה", ר' מרדכי ורעייתו ע"ה במשך שנים רבות, בכל שנה מספר חודשים לפני ראש השנה הכינו מאות ערכות של "סימנים טובים" למאות משפחות, אדמורי"ם ורבנים חשובים, הם ראו בזה סימן לשנה טובה והכל במאור פנים ובשמחה.

בכ"ח תשרי תשס"ב נפטר עליהם חתנם, הרה"ח רבי משה אדלר זצ"ל, מחשובי חסידי חב"ד לאחר מחלה קשה.

לפני כשנתיים נפטר בנם, הרה"ח הרב חיים נחום פריימן ז"ל, מקים ומייסד העיר ביתר עילית. לאחר הפטירה השתדלו בני הזוג להתחזק באמונה ובטחון, ולהשתדל ביתר שאת להמשיך בשיגרת חייהם – שיגרה של תורה תפילה וחסד עד ימיהם האחרונים ממש.

ביום שלישי נר ג' דחנוכה חש רב מרדכי ז"ל שלא בטוב ופנה לבית החולים שם החליטו לאשפזו, בליל רבעי איבד את הכרתו, וביום שישי ערב שבת קודש לאחר חצות השיב את נשמתו הטהורה, במעמד מניין מכובד של בני המשפחה שקראו סמוך למיטתו קריאת שמע ופסוקי יחוד. כאמור, הבוקר נפטרה רעייתו, שבוע בלבד לאחר פטירת בעלה.

הותירו אחריו את בנו הרב יהודה פריימן שליט"א את בתו אלמנת הרה"ח רבי משה אדלר זצ"ל, את חתנו הרב אברהם הרשברג שליט"א ואת חתנו הרב צבי גלז שליט"א נכדים נינים ובני נינים זרע ברך ה' הצועדים בדרכיו לאורך ימים ושנים טובות.

השארת תגובה