דרישה חוצת מפלגות: דרעי, בנט ויחימוביץ' קוראים לחון אזריה

מעט לאחר הרשעתו בהריגה של אלאור אזריה החלו פוליטיקאים, משני צידיה של המערכת הפוליטית, לקרוא לחנינה של החייל. בקוראים: דרעי, בנט, רגב וייחימוביץ'. ליברמן שתמך בחייל כשהיה באופוזיציה לא ציין כי הוא בעד חנינה

אלאור אזריה
אלאור אזריה

לאחר הרשעתו של סמל אלאור אזריה בהריגה קוראים במערכת הפוליטית לחנון את החייל. בין הקוראים, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך נפתלי בנט ושלי ייחימוביץ'. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שיצא להגנת החייל עת היה באופוזיציה, לא קרא לחנון את חבר הכנסת, אך הביע תמיכה במשפחה והציע "לקרוא את פסק הדין ולא לפגוע בשום פנים ואופן בצה"ל".

דרעי נימק את הודעתו על תמיכה בחנינה, "ביהמ"ש עשה את עבודתו, אני מכבד את הכרעת הדין. מכאן ואילך הדרך הנכונה היא חנינה. ניהול המשפט והסבל שעברו החייל ומשפחתו מצדיקים מתן חנינה".

חברת הכנסת יחימוביץ' ציינה תחילה כי היא מביעה תמיכה בבית המשפט, אך הוסיפה כי יש לחנון את החייל, בדומה למקרה קו 300. "בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, וכתפיו של אזריה צרות מלשאת עליהן את כובד השסע. לכן בתום הליכי המשפט ואחרי שיגזר דינו יש לשקול בזהירות אפשרות של חנינה, בדומה לזו שקיבלו בשעתם אנשי השב"כ בפרשת קוו 300", אמרה החכ"ית.

גם שרת התרבות קראה לחנינת החייל ואמרה: "אני מתכוונת לפעול למתן חנינה לחייל אלאור אזריה. כך לא מתנהגים לחייל של כולנו. זה משפט שלא היה צריך להתחיל".

בבית היהודי החלו לפעול למען חנינה כבר בפן האקטיבי, וחברת הכנסת שולי מועלם החלה לפעול בהתאם לסעיף 55 בתקנות ההגנה לקדם עצומת ח"כים הקוראת לשר הביטחון להורות לרמטכ"ל לחון את אלאור אזריה.

בבית היהודי הגיבו: "מילה זו מילה וחנינה זו חנינה. עם ישראל שבע מבירבורים ומצפה ששר הביטחון יעמוד באינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה בלא שיישב יום אחד בכלא".

 

 

תגובה אחת
  1. לא רק שהערבים שולחים מחבלים להרוג בנו,
    לא רק שהסמול הטיפש תומך בהם כי הם "יפי-נפש",
    לא רק שמי "שהיה" שר ביטחון קרא ללוחם צה"ל רוצח,
    לא רק שהשופטים שראו רובה רק בסרטי קולנוע ולא "יצא להם" להיות בקרב וממש ל ה ר ג י ש על מה מדובר,
    לא רק שה"משפט צדק" הזה קורע את העם ומבייש אותנו בעולם,
    כעת משפחת המחבל הרוצח רוצה לתבוע "בבית הדין הבין לאומי" שהלוחם יקבל את "עונשו"
    תודה לכם יעלון הבוגי שמתהלך עם נעליים גבוהות מפחד "הנחשים" והרמטכ"ל אייזנקוט שרוצה להיות צדיק הדור
    והשופטים יפי-הנפש על פסק דינם המזוויע
    אולי כולכם, כל היפים והיפות תלמדו כשמחבל יפגע בכם או במי ממשפחותיכם–או אז נראה אתכם!!

השארת תגובה