עוקץ מחשמל: האסיר המשוחרר שעקץ עשרות אלפי שקלים

את הסיפור הבא כדאי שתכירו טוב, זה ילמד אתכם מוסר השכל; לא לבטוח בכל אדם שמציג את עצמו כנציג חברה שבא לגבות את חובכם אליה

אזיקים
אזיקים

"עוקץ מחשמל", הגידרו במשטרה את הסיפור הבא:  בתום חקירה של מספר שבועות הצליחו חוקרי מפלג הונאה של המשטרה בשתפ עם חברת החשמל לחשוף ולעצור חשוד בגין מרמה והתחזות. אתמול (שלישי) עצרו חשוד -אסיר משוחרר- בחשד שהתחזה לנציג חברת חשמל ואשר גובה בשם החברה חובות.

האסיר המשוחרר פנה לעשרות בתי עסק בכל רחבי הארץ והוציא מהם במרמה ובדרכים עקלקלות אלפי ש"ח.

כיצד פעל החשוד? במשטרה מספרים כי החשוד נהג לאסוף מידע על בית העסק והחוב הקיים לחברת החשמל או אז היה מתקשר לעסק מזדהה כנציג החברה ודורש תשלום החוב במיידי ובמזומן. לאחר ששיכנע את בעלי העסק כי ייטב אם ישלמו את חובם ואף הציע להם תשלום מוזל, שלח למקום העסק נהג מונית -תמים שלא היה מודע לעוקץ שנעשה על גבו- אשר אסף עבורו את המעטפה ובה התשלום.

ע"פ הערכות חוקרי המשטרה החשוד גבה מעל מאה אלף ש"ח מעשרות בתי עסק בכל רחבי הארץ במהלך ארבעת החודשים מאז השתחרר ממאסר בחודש אוגוסט 2016. היום (רביעי) יובא החשוד בן 54 תושב הדרום לביהמ"ש השלום בת"א לדיון בהארכת מעצרו.

כדי להימנע ממקרי מרמה והונאה דומים בעתיד ממליצה המשטרה וחברת החשמל כי בכל מקרה בו מאן דהו שמזדהה כעובד החברה ודורש תשלום חוב יש לדרוש שיציג תעודת עובד חברת החשמל וכן שובר תשלום על שם החייב. במקרים בהם אין לעובד תעודת עובד של חברת החשמל אין להעביר לו את תשלום החובות ויש לדווח על כך מיידית למשטרת ישראל.

השארת תגובה