בהסכמת משפחת גרוס: שלוש שנות מאסר בלבד למדביר

ימים ספורים לאחר שבת נוספת הצטרפה למשפחת גרוס, הגישה הפרקליטות לאישור ביהמ"ש בירושלים את עסקת הטיעון כנגד המדביר שגרם למותם של אביגיל ויעל ע"ה ולפציעתם של שני אחיהם. עסקת הטיעון נחתמה לאחר הסכמת בני משפחת גרוס

אביגיל ויעל גרוס ע"ה
אביגיל ויעל גרוס ע"ה

רק ביום שישי האחרון הצטרפה בת למשפחת גרוס, שאיבדה את שתי בנותיה באסון ההדברה בגבעת מרדכי לפני כשלוש שנים, והבוקר הגישה פרקליטות מחוז ירושלים, לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יוסף צבי ברקן המדביר באירוע.

כתב האישום הוגש  בגין שתי עבירות הריגה וארבע עבירות חבלה חמור,  בשל גרימת מותן של בנות משפחת גרוס מתוך פזיזות ובשל גרימת חבלות להורים ולבניהם בעקבות פעולות הדברה שביצע בבית מגוריהם.

עם הגשת כתב האישום הגישו הצדדים הודעה על כך, שבמסגרת הסדר הוסכם בין הצדדים כי הנאשם יודה ויורשע בכתב האישום והצדדים יעתרו במשותף כי יוטל על הנאשם עונש של מאסר בפועל של שלוש שנים, מאסר על תנאי ופיצוי מיידי למתלוננים בסך 200,000 ₪.

ההסדר התקבל לאחר בחינת מכלול נסיבות העניין כולל חוות דעת פסיכיאטריות שניתנו – האחת לבקשת ההגנה והשנייה לבקשת התביעה – המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של הנאשם בעת ביצוע העבירה.

הסדר נחתם לאחר שהוצג בפני בני משפחת גרוס, נפגעי העבירה, אשר הביעו הסכמתם למתווה שגובש ולעונש שהוסכם בין הצדדים.

בכתב האישום, שהוגש במסגרת הסדר, נאמר כי ב-20.1.14 התבקש הנאשם ברקן לבצע פעולות הדברה בדירת מגורים של משפחת גרוס בירושלים. ברקן הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום למוות. הנאשם השאיר את חומר ההדברה בחדר סגור ובכדי למנוע דליפה של החומר הרעיל ליתר חלקי הבית, הוא אטם את החדר באמצעות מסקינטייפ על החלון וסביב הדלת והמנעול.

בסמוך לאחר הנחת חומר ההדברה, דלף הגז מן החדר הנגוע לרחבי הדירה בה שהו אותה עת שמעון ומיכל גרוס וארבעת ילדיהם הקטנים (בגילאים שנתיים, ארבע, שש ושבע).

בבוקר כ"א שבט התשע"ד הובהלו בני המשפחה לבית החולים. כתוצאה מההרעלה נפטרו בנות המשפחה אביגיל (בת 4) ויעל (בת שנתיים), הבנים וההורים נפגעו אף הם כתוצאה מההרעלה ונזקקו לטיפול בבית החולים.

השארת תגובה