בחמאס מסכמים שנה: 21 הרוגים בקריסת מנהרות

בחמאס מסכמים שנה וחושפים כי במהלך השנה האחרונה נהרגו למעלה מ-20 פלסטינים שהועסקו בפרויקט כריית המנהרות מרצועת עזה אל תוך שטחי ישראל ומצרים

מנהרה (צילום: דובר צה"ל)
מנהרה (צילום: דובר צה"ל)

בארגון חמאס מסכמים שנה, ובפעם הראשונה מפרסם הארגון דו"ח הקשור למנהרות הטרור הנחפרות מרצועת עזה אל תוך שטחי ישראל.

בהסכם שהביא לסיום מבצע 'צוק איתן', דרשה ישראל כי ארגון חמאס יתחייב שלא לחפור יותר מנהרות מתוך רצועת עזה אל תוך שטחי ישראל, אך בד בבד יודעים גורמי הביטחון, כי חמאס ממשיך כל העת וללא הפוגה להתכונן במרץ לקראת המערכה הבאה מול ישראל, תוך שהם עובדים במרץ לבניית מנהרות התקפיות חדשות במקביל לשיקום אלו הישנות שנפגעו על ידי צה"ל במהלך מבצע 'צוק איתן'.

אמש (ראשון) כאמור פרסם חמאס בהודעה רשמית, כי במהלך שנת 2016 נהרגו 21 אנשי חמאס בבטן האדמה. בארגון לא ציינו מה הכוונה "בבטן האדמה", אך ככל הנראה כוונתם כי הם נהרגו כתוצאה ממנהרות שקרסו במהלך כרייתן.

הדיווח אינו מציין אם מניין ההרוגים כולל גם את הפעילים שנהרגו כתוצאה מהצפות המנהרות הנחפרות לצד המצרי של הרצועה במים על ידי צבא מצרים.

כזכור, בעבר התלונן חמאס בפני מצרים, על שכחלק מניסיונותיה להילחם בתעשיית ההברחות מרצועת עזה לסיני, היא נוהגת להציף את המנהרות שהיא מגלה בשטחה, באמצעות מי ביוב, מה שהביא לא אחת לגביית קרבנות מקרב הפלסטינים המועסקים בכריית אותן המנהרות.

השארת תגובה