דרעי 'התחנן' ויו"ר קק"ל עזב את האולם • צפו

האיחור של ראש הממשלה והקשר לתכנית לפיתוח הצפון • השקיפות של השר דרעי וההמלצה לדור הצעיר • הסכסוך שכחלון ממליץ עליו והסיפוח עליו הכריז דרעי • צפו ב'מאחורי הקלעים' של הצגת התכנית הממשלתית לצפון

בכנס מיוחד שהתקיים אמש בעיר מעלות-תרשיחא שבצפון, בהשתתפות ראשי רשויות, חברי כנסת, שרי ממשלה וראש ההמשלה נתניהו, הוצגה התכנית הממשלתית לפיתוח הצפון. התכנית, שעלותה מוערכת בלמעלה מ-15 מיליארד שקלים, תכלול השקעה, פיתוח ועידוד בכל המישורים. החל מפיתוח, תשתיות ותעסוקה – ועד למערכת החינוך והבריאות.

שלטון, תחבורה וכלכלה: זו התכנית הממשלתית לצפון

אך מתברר, שכמו כל כנס פוליטי, גם הפעם התאפיין הכנס ב'תופעות לוואי' פוליטיות, שככל הנראה לא נחשפתם אליהם. כתב אתר הכלכלה 'ביזנעס' שסיקר את האירוע הצליח לתעד מבעד לעדשת המצלמה את חלק מרגעי ה'מיטב', אותם אנו חושפים כאן לראשונה ב'כל הזמן'.

הכנס, שהתחיל באיחור מלמעלה משעה, בעקבות תנאי מזג האוויר והראות שלא אפשרו למסוק ראש הממשלה לנחות במעלות, מה שהביא לנחיתה בנהריה ומשם בנסיעה ברכב, הביא לפתיחת הדיון, איך לא, עם התסכול של תושבי האזור על כביש 89 הפקוק. גם ראה"מ לא שכח לפתוח בזה את נאומו.

שר האוצר כחלון שבחר לנקוב בשמות ראשי הרשויות והסכומים הממתינים להם במשרדו, רק התחיל את שלל האמירות הציניות שנאמרו תוך כדי הנאומים. כך למשל, הצהיר השר דרעי "ברוח התקופה" כי "היום סיפחנו את הגליל למדינת ישראל". כחלון 'המליץ' לריב עם דרעי – שהודה כי "זה אכן היה שווה".

אך מעבר לקטעים 'מאחורי הקלעים', אותם תוכלו לצפות בסרטון המצורף לכתבה, לקראת סיום הכנס, התרחש דרמה של ממש, אותה עדשת המצלמה לא קלטה. איחורו של ראש הממשלה לכנס ולוח הזמנים הצפוף שלו, שכלל, בין היתר, השתתפות בכנס הוקרה ללוחמי האש בשריפה שהתרחשה לאחרונה בחיפה, הביאה ליציאתו של ראש הממשלה מהאולם – מוקדם מהצפוי. השר דרעי, שציפה לשאת דברים בפני הקהל, הופתע לגלות כי הקהל זורם בעקבותיו של ראש הממשלה – והאולם מתרוקן. אך לעומת דרעי, שעדיין ניסה להסב את תשומת לב הקהל כשהוא קורא להם להישאר עוד 5 דקות, יו"ר קק"ל, שהוצב במקום האחרון ברשימת הנואמים, עזב את האולם – כאקט מחאה שבשתיקה.

מקור: bizzness.net

השארת תגובה