לא עוצר: נתניהו מגבש רשימת צעדים למאבק באו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מחכה לכניסתו הרשמית של דונלד טראמפ לתפקיד ולבינתיים מגבש רשימת צעדים למאבק באנטישמיות ובאנטי ישראליות במוסדות האו"ם, בין היתר מאבק באונר"א, קביעת כללי התנהגות לעובדי האו"ם וחסימת מינויים אנטי ישראלים ואנטישמים

נתניהו באו"ם | צילום קובי גדעון לע"מ
נתניהו באו"ם | צילום קובי גדעון לע"מ

המאבק הדיפלומטי של ראש הממשלה באו"ם: אחרי שאמש (ראשון) הנחה ראש הממשלה את משרד החוץ להשהות נסיעות של דיפלומטים ישראלים למדינות שתמכו בהחלטה נגד האנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם ולצמצם את המגעים עם השגרירויות של אותן מדינות בארץ נחשף הבוקר כי נתניהו מתכנן שורה של צעדים נגד מוסדות האו"ם. את שורת הצעדים מתכנן להפעיל נתניהו עם השבעתו של דונלד טראמפ לתפקיד הנשיא ב-20 בינואר.

ברשימת הצעדים: מאבק בארגון הפליטים הפלסטיני של האו"ם – אונר"א. לדברי גורמם ישראלים הארגון שפועל כסוכנות פליטים במיוחד לפליטי 48 לא מבצע את תפקידו אלא מסייע לפלסטינים במימוש תקוותיהם ושאיפותיהם הלאומיות. בין היתר באמצעות תקנים ומשאבים שנועדו לפגוע במדינת ישראל. עוד נטען, כי במוסדות הארגון מורים ופעילים רבים המסיתים באופן קבוע נגד ישראל וכי ארגוני טרור עושים שימוש במתקנים של הארגון.

עוד צעד אותו מתכנן נתניהו הוא סגירת "ועידת פלסטין", גוף באו"ם שנועד לשמר את הנרטיב הפלסטיני. בישראל טוענים כי הדבר מהווה התערבות בוטה של האו"ם ונקיטת צעד בסכסוך. יתרה מזאת, נטען כי כינוסי הוועידה מביאים להצהרות רשמיות של האו"ם נגד ישראל, בהן הטענה כי ישראל "מבצעת טיהור אתני בפלסטינים".

בנוסף, נתניהו ינסה יחד עם טראמפ לבטל מינויים של אנטישמיים וגורמים אנטי ישראליים באו"ם. לא מדובר בתופעה חדשה, אך עד היום ניסיונותיה של ישראל לבטל את המינויים עלו בתהו. כעת, עם כניסתו של טראמפ, מקווים בלשכת ראש הממשלה שיצליחו לבטל את אותם מינויים.

כמו כן, ינסה נתניהו להעביר החלטה באו"ם שתקבע כללי התנהגות לעובדי האו"ם על שלל סוכנויות הארגון. בכללי התנהגות יקבע שכהתבטאות שתחרוג מהמנדט שניתן לאותו עובד, כולל התבטאות מסיתה, תהווה הפרה של הכללים והיא תגרום להטלת סנקציות כלכליות ואף פיטורין.

בנוסף ינסה נתניהו לבטל את ההחלטה להקים רשימה שחורה של עסקים הפועלים ביו"ש, במזרח ירושלים ובגולן. מדובר בהחלטה שהתקבלה לפני למעלה מחצי שנה במועצת זכויות האדם של האו"ם. הרשימה תסייע לפעילי החרם על ישראל ותסמן עסקים בזירה הבינלאומית. בלשכת נתניהו מקווים כי באמצעות ביטול התקציב להקמת הרשימה, לא יהיה תוקף לקיומה.

צעד נוסף אותו ינסה לקדם ראש הממשלה ואף החל בקידומו – שלילת תקציבים ממדינת ישראל לגופי האו"ם השונים. יש לציין, כי בתחילת השבוע עלו קריאות דומות בארה"ב. יש לציין כי למעלה מחמישית מתקציב האו"ם מגיע מארצות הברית ותמיכה שלה בצעדים של נתניהו עשויים להביא למימוש חלק מהצעדים.

 

 

 

 

השארת תגובה