חשש: אובמה יציג הצעת החלטה נגד ישראל

חשש במערכת המדינית: אובמה יעביר לפני תום כהונתו, ואולי אף כבר בימים הקרובים, הצעת החלטה שתכלול עקרונות להקמת מדינה פלסטינית, במועצת הביטחון של האו"ם

אובמה. צילום קובי גדעון לעמ (3)
אובמה. צילום קובי גדעון לעמ (3)

יממה מאז ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם ובישראל חשש, מהלך שיציג תמיכה במדינה פלסטינית, וזאת לפני שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ ייכנס לתפקידו.

מזכיר המדינה האמריקנית, ג'ון קרי, צפוי לשאת נאום ביממה הקרובה, ההערכה היא כי הוא יציג נאום עם עקרונות היסוד למדינה פלסטינית, עקונות להם מתנגדת בתוקף מדינת ישראל. ביניהם נסיגה לקווי 67, החשש בקרב המערכת המדינית כולה, כי מועצת הביטחון תעביר את ההחלטה במחטף,לפני תום כהונתו של הנשיא היוצא אובמה, וטרם השבעתו של הנשיא הנבחר טראמפ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביטל מוקדם יותר היום (ראשון), פגישה שהייתה צפויה להתקיים עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. הפגישה הייתה אמורה להתקיים בדאבוס שבשווייץ. נתניהו נפגש בשעה זו עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, לצורך שיחת הבהרה.

'חדשות 10' מדווח הערב, כי מתוך 15 המדינות החברות במועצה, זומנו בסך הכל 11 שגרירים – וזאת מכיוון שלישראל אין יחסים עם ונצואלה ומלזיה, ולסנגל וניו זילנד אין בישראל שגריר תושב. בתוך כך, תקף נתניהו את החלטת האו"ם בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר. "אני שותף לרגשות הכעס והתסכול של חברי הממשלה מול ההחלטה הלא מאוזנת ועוינת ביותר למדינת ישראל, החלטה שהתקבלה באופן לא ראוי על ידי מועצת הביטחון", אמר נתניהו.

השארת תגובה