"מקרה מצער ומזעזע"; תלמידים לבשו מדים נאציים

בית ספר יוקרתי בטיוואן ערך אמש הצגה בה התהלכו ילדים מחופשים לחיילים נאצים. לאחר סערה ברשת, במדינה זעמו על המיצג ושללו את התמיכה הכספית בבית הספר

צלב קרס
צלב קרס

שרפו את הרשת: תלמידים בבית ספר תיכון בסינצ'ו שבמערב טיוואן הכינו בשבוע שעבר הצגה בה הם הופיעו על מדי נאצים וגררו מחאה חריפה ברשת. התמונות שהופצו צולמו במהלך מסיבה שנערכה בבית הספר שנחשב ליוקרתי.

הרשויות בטיוואן התוודעו למעשה דרך ישראל שדיווחה על התמונות הקשות. הרשויות המקומיות מסרו כי "התלמידים לא הבינו את מה שמייצגים הנאצים לגבי דיכוי זכויות אדם". מנשיאות טיוואן נמסר כי, "הורינו על חקירה מידית של הנושא, על בית הספר ללמד את ההיסטוריה כפי שהייתה וכמובן להתנצל בפני במדינות הרלוונטיות". בעקבות המעשה, הודיע משרד החינוך במדינה כי יוריד את התמיכה בבית הספר הפרטי.

ראש משרד הכלכלה והתרבות של ישראל בטייפה, אשר ירדן, הגיב בדף הפייסבוק של המשרד על המעשה וכתב כי, "זה מקרה מצער ומזעזע. שבעה עשורים בלבד אחרי שהעולם היה עד לזוועות השואה, בית ספר תיכון בטיוואן תומך בפעולה שערורייתית, כפי שראינו אתמול בתיכון המוכר והיורקתי היסינקו קואנג פו".

לדבריו, "בתי ספר צריכים לחנך לסובלנות ולהבנה בין אנשים, ואנחנו מאוכזבים עמוקות שהמקרה התרחש בטיוואן, שם יום השואה הבינלאומי צוין בפעם הראשונה לפני פחות משנה, בהשתתפות הפעילה של הנשיא דאז, מא יינג-ג'יו. אנחנו מגנים בתוקף את ההתרחשות התפלה הזו וקוראים לרשויות הטיוואנית, בכל הרמות, ליזום תכניות חינוכיות שתצגנה את משמעות השואה וכן ללמד את ההיסטוריה ואת המשמעות אוניברסלית".

 

השארת תגובה