העירייה נתנה שמות עבריים, התושבים הערבים זועמים

זעם בקרב תושבי שכונת סילוואן במזרח ירושלים בשל החלטת "ועדת השמות" בעיריה להעניק שמות עבריים עבור חמישה רחובות בשכונה הפלסטינית – תושב השכונה: "אנחנו 90% מהתושבים פה – רק המתנחלים וחברת האבטחה יקראו לזה ככה"

סילוואן
סילוואן

סערה בשכונת סילוואן במזרח ירושלים: ועדת השמות של עיריית ירושלים, אישרה קריאתם של חמשה שמות עבריים, למספר רחובות בשכונה הערבית 'סילוואן' במזרח העיר. מדובר ברחובות שהיו עד עתה ללא שם.

השמות החדשים הם, "שכונת התימנים", "דרך הגן", "מעלות מי השילוח", "כרם זיתים" ו"דרך הכדים".

הוחלט, כי מחלקת השילוט בעירית ירושלים תציין את שם הרחובות גם בשפה הערבית, התרגום יופיע על גבי השלט עצמו.

כך למשל, רחוב "שכונת התימנים" יקרא "חארת אל ימן" ו"מי השילוח" יקרא "טלעת עין סילוואן".

יו"ר ועדת השמות העירונית חברת המועצה יעל ענתבי אמרה, כי מתן השמות נעשה בהסכמת התושבים. וכי מדובר "בחלק ממגמת שיתוף הפעולה בין היהודים לערבים בסילוואן. אלו שמות שמקובלים על כל הצדדים ואני גאה בזה".

מנגד, תושבים בשכונת סילוואן זועמים על ההחלטה, אחמד קראעין אבו חמיד, תושב סילוואן, אמר בראיון ל"וואלה", כי "לא הייתה כל הסכמה עם התושבים, לא שאלו אף אחד", אמר.

"משנים את הכל, העיקר שיהיה שייך ליהודים. בסוף יקראו לזה תל אביב. השמות שהם קוראים זה רק בספרים שלהם, לא אצלנו. אנחנו 90% מהתושבים פה. בשביל כמה בודדים הם משנים את הכל. רק המתנחלים וחברת האבטחה יקראו לזה ככה".

 

תגובה אחת
  1. אתם צריכים כבר להבין שפה זה מדינת היהודים ואם אתם רוצים שמות של שהידים לכו לרמאלה ועוד דבר שאתם צריכים להבין אתם רק אורחים פה וזאת לא היתה ולא תיהיה הארץ שלכם זה שאתם פה אתם צריכים להודות לא ב5 תפילות אלא ב10 תפילות היום כי אם הייתם במדינות ערב כניראה היו שוחטים אתכם

השארת תגובה