אחרי דעיכה: האש בחיפה התחדשה; "פצצת אטום"

לאחר שכוחות הכיבוי הצליחו להביא לדעיכה ורגיעה משמעותית בלהבות במיכל הבנזין בחיפה, האש שבה והתחדשה לפני זמן קצר והרחובות הסמוכים נחסמו שוב לתנועה. במשרד להגנת הסביבה מזהירים: "לא לשהות בחוץ באזור הצ'ק פוסט"

השריפה בחיפה צילום:  אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה
השריפה בחיפה צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה

השריפה בחיפה: לאחר שכוחות הכיבוי הצליחו לגרום לדעיכה ורגיעה משמעותית של האש במיכל הבנזין במתחם בתי הזיקוק בחיפה, האש שבה והתחדשה בדקות האחרונות.

מדוברות המשטרה נמסר כי "עקב התחדשות השריפה, כב"ה ממשיכים לטפל בכיבויה. נחסמו מחדש כביש 4 שדרות ההסתדרות וכביש 22 לשני הכיוונים".

קודם לכן, כאמור, החלו הכוחות בהשגת שליטה על הלהבות, וחלק מהרחובות נפתחו לתנועה. במשטרה אמרו כי אין סכנה לתושבי איזור מפרץ חיפה והקריות.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "בכירי וכונני המשרד עדיין נמצאים בשטח, וכן בחדר המצב. מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, הורה לצוותים המקצועיים לבצע תחקיר, על מנת לבדוק את נסיבות הדליקה.

"עם פרוץ השריפה, לאחר התייעצות והערכות סיכונים משותפות עם כב"ה, המשרד להגנת הסביבה העביר הנחיות לחוות הגז לפנות מכליות גפ"מ שניתן לפנות משטחי המפעלים באזור, וכן לקרר מכלים במקומות שניתן.

"המשרד הפעיל את כל אמצעי הניטור שברשותו, על מנת לוודא שרמות זיהום האוויר המגיעות לאוכלוסייה לא מסכנות אותה. במקביל, ניידות ניטור אוויר של מחוזות חיפה והצפון הגיעו לאזור הסמוך לבז"ן, וביצעו מדידות שהצביעו על כך שריכוזי הזיהום לא עלו בצורה משמעותית – זאת, בעיקר בשל התנאים המטאורולוגיים והגשם.

עוד נמסר כי "ההתראה של המשרד, בשיתוף עם משרד הבריאות, שלא לשהות בחוץ שלא לצורך באזור הצ'ק פוסט עדיין תקפה".

דורון בן שימעון, תושב קריית ביאליק אמר ל-ynet: "הייתי ממש קרוב לשם והספקתי לברוח. המקום הזה מאוד מסוכן, כל המפעלים הכימיים בארץ נמצאים במתחם, וכביש 4 הוא היחיד שחוצץ בינהם. כרגע יורד כאן גשם שאני מקווה שהוא יצליח לכבות את האש. זה כמו פצצת אטום מתקתקת. בתי זיקוק זה המקום הכי מסוכן ומזל שהריח החריף לא מתפשט בגלל מזג האוויר".

השארת תגובה