זוועות סוריה: 47 הרוגים כתוצאה ממתקפה טורקית

נמשכת הזוועה בסוריה, לפי המרכז לזכויות אדם הסורי, בתקיפת מטוסים טורקיים נהרגו היום בחאלב 47 אזרחים, מתוכם 9 נשים. הצלב האדום מפנה מאות פצועים מהעיר

מראות ההרס בסוריה
מראות ההרס בסוריה

המרכז הסורי המפקח על זכויות האדם דיווח כי לפחות 47 אזרחים נהרגו בעקבות תקיפות המטוסים הטורקיים שהמשיכו לבצע היום בשכונות העיר אל-באב, בפרברים הצפוניים של מחוז העיר חאלב בסוריה. על פי הדיווח, בין ההרוגים 14 ילדים ותשעה נשים.

על העיר אל-באב שולט ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בתוך כך פינוי העיר חאלב הסתיים בשעות הצהרייים היום (חמישי), כך דווחו כלי תקשורת ערביים.

דוברת הצלב האדום בסוריה, אנג'י סידקי, פירטה על הפינוי ואמרה כי במהלך הלילה פונו ממזרח העיר 4,000 אזרחים ולוחמים. בשעות הבוקר יצאו אוטובוסים וכלי רכב פרטיים מהעיר, והובילו אזרחים ומורדים חמושים עם כלי נשק קלים במעבר א-ראמוסה שמדרום מערב חלב. במקביל, הגיעו פצועים מהכפרים פועה וכפריא התומכים במשטר שבפרברי אדלב.

מוקדם יותר, כתב אל ג'זירה בחאלב דיווח כי האזרחים האחרונים פונו מהעיר אל פרברי חאלב המערביים ואדליב – מה שהביא לשליטה מוחלטת של כוחות משטר אסד ובני בריתו על העיר. קודם לכן הודיע האחראי על המשא ומתן של כוחות המורדים, אל-פארוק אבו באכר, כי "אם לא יהיו עיכובים של הרגע האחרון, כל האזרחים והחמושים יפונו ממזרח העיר הנצורה כבר היום".

השארת תגובה