"לא להתקהל לצד צוותי התקשורת"; מחאת ערד – ההוראות

וועד הפעולה שמארגן את עצרת המחאה על אירועי ערד מוציא הבוקר הנחיות והוראות למשתתפי העצרת, לא לטפס על גגות, לא להתקהל לצד צוותי התקשורת, לא תהיה במה – הרבנים ישהו בתוככי הקהל. וגם: אלו רחובות יסגרו לתנועה • כל הפרטים

עצרת, גור, (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
עצרת, גור, (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

מחאת ערד: היום (שלישי) יפגינו אלפים בבני ברק על אירועי חילול בית הכנסת והפגיעה בקהילת חסידי גור בערד. האירוע יערך בשעה 13:30 ברחובה של עיר – ברחוב חזון איש בבני ברק.

הבוקר מפרסמת הוועדה המכינה מספר הוראות לציבור המשתתפים ב"עצרת הזעקה על חילול שם שמיים ופגיעה בכבוד בתי כנסיות ובתי מדרשות על ידי מרשיעי ברית".

העצרת תתקיים ברחוב חזון איש בבני ברק, בקטע שבין רחוב ברטנורא לרחוב נחמיה, כשהנשים מתרכזות ברחוב הרב לנדא הסמוך. מארגני העצרת מצפים להתחיל אותה בשעה 13:30 בדיוק עם תפילת מנחה.

בוועד מעדכנים כי רחוב חזון איש ייסגר לתנועה כבר מהשעה 12:30 וכי הם מצפים מתלמודי התורה ומוסדות החינוך להתארגן במסלול חילופי ולעדכן את ההורים על השינוי הצפוי.

בשונה מעצרות רבות אחרות, בעצרת לא תוצב במה כלל והרבנים והאדמו"רים ישהו בתוככי קהל המוחים. בוועד אומרים, כי בניגוד לעצרות חרדיות רבות, הפעם לא נראה את המחזה של צעירים עומדים בסיכון על גגות הבתים כדי לצפות באירוע. לדבריהם, "בהתאם להוראות המשטרה לא תותר כל עלייה על גגות הבניינים ללא יוצא מן הכלל".

בנוסף, בוועד פנו אל ציבור המוחים וביקשו "שלא להתגודד או להתקהל לצד צוותי תקשורת על מנת שלא לעורר חילול השם וכן להתפזר מייד עם תום העצרת".

בעצרת צפויים להאמר דברי חיזוק, לצד תפילת מנחה ואמירת פרקי תהילים. מנחה האירוע יהיה שלמה קוסטליץ. באירוע צפוי הרב הגאון ישי מרדכי מנדל, מראשי ישיבת חכמי לובלין ומרבני חסידות בעלזא בב"ב, להגיד פרקי תהילים. ולאחר מכן ישאו דברים המשפיע החסידי הרה"צ רבי אלימלך בידרמן וראש מוסדות 'אור דוד', הרה"ג רבי דניאל זר.

מנגד גם במשטרה נערכים לאירוע ובהודעת המשטרה הבוקר נאמר, כי "בין השעות 12:30 ועד השעה 15:00 יחסם לתנועה רחוב חזון איש בקטע שבין רחוב רבי עקיבא לרחוב שדרות ירושלים והרחובות הסמוכים למקטע הרחובות הנ"ל. בשעות אלו לא תותר גם כניסת תחבורה ציבורית לאזור. בעלי רכבים אשר רכביהם חונים בקטע הרחוב הנ"ל מתבקשים לפנות את רכביהם עד השעה 12:30.

"להלן דגשי המשטרה בתחום הבטיחות והביטחון: ציבור המשתתפים מתבקש להימנע מדחיפות ולחץ על הגדרות; יש להודיע לכוחות המשטרה על כל חפץ / אדם חשוד באזור; לא תותר עליה על גגות בניינים ותחנות אוטובוס; בנקודת החפ"ק תימצא עמדה המיועדת לילדים אובדים; ציבור המשתתפים מתבקש להישמע להוראות השוטרים והמארגנים.

תגובה אחת
  1. מי שחילל את בית הכנסת האשכנזי מרכזי בערד הם חסידי גור שלפני מספר שנים גירשו באלימות מתפללים ותיקים של בית הכנסת חובשי כיפות סרוגות לצד חסידי חב"ד. המבנה בו נמצא בית הכנסת האשכנזי מרכזי הוא מבנה עירייה ששנים הגיעו לבית כנסת זה תושבי העיר מכלל הזרמים, דתיים וחילונים, מסורתיים וחב"דניקים עד שלפני כמה שנים גור החליטו לגנוב את המקום וגירשו באלימות קשה את המתפללים במקום, זרקו החוצה ספרי קודש בנוסח שאינו של גור וזרקו את קיר ההנצחה לנפטרים. גור הם הפושעים כאן.

השארת תגובה