290 מיליון לחברי הכנסת; ו' הכספים אישרה את התקציב

לפנות בוקר אישרה ועדת הכספים את התקציב הדו-שנתי לשנים 2017-18, זאת אחרי שהח"כים קיבלו 290 מיליון ש"ח העברות קואליציוניות בתמורה להצבעתם. במהלך הדיון הרחיק גפני את ח"כ סתיו שפיר, "בעמוד הפייסבוק שלה מופיעה האמירה: 'ג'ינג'ית אחת נגד כל הכיפות'. זה פשוט מבזה את הוועדה"

ועדת הכספים
ועדת הכספים

אחרי מרתון דיונים, אישרה ועדת הכספים לפנות בוקר (שלישי)  את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2017-2018, שיעמוד בשתיהן יחד על 906.8 מיליארד ש"ח – 446.8 מיליארד ש"ח ב- 2017 ו- 460 מיליארד ש"ח ב- 2018. בעד ההצעה הצביעו 8 חברי כנסת, לעומת 3 שהתנגדו. כעת התקציב יחד עם חוק הסדרים יעלה למרתון דיונים והצבעות במליאת הכנסת.

ועדת הכספים גם אישרה 290 מיליון ש"ח להעברות קואליציוניות, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם כ-80 מיליון שקל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' עם 50 מיליון שקל, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן עם 47.1 מיליון שקל, יו"ר הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר, גם הוא עם 40 מיליון שקל, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש – 32.9 מיליון שקל, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) – 20 מיליון שקל, ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) 10 מיליון שקל וח"כ אורן חזן (ליכוד) 10 מיליון שקל.

הכספים יועברו למטרות שונות – כך לדוג' 80 המיליון שהובטחו לגפני יועברו לתקציב תרבות תורנית, חונכות בחינוך העצמאי, חינוך לזהירות בדרכים במוסדות חרדים, תרבות יהודית, קידום ילדים ונוער, עידוד הגשמה במוסדות ציוניים בתפוצות ועוד. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ דרש 50 מיליון ש"ח למשרד השיכון לצורך אבטחת בתי יהודים במזרח ירושלים ולאחר משא ומתן נענה. בנוסף, הקואליציה ניהלה מו"מ עם  ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) להעברת כספים לתנועות הנוער, בתמורה להפסקת ה"פיליבסטר- דרישות הח"כים לעיכוב ההצבעות, אבל המו"מ לא צלח, בין היתר כי ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) סירב להוריד הסתייגויותיו בתמורה ל"דיל".

בנוסף, אישרה ועדת הכספים  את הסכום המרבי שהממשלה יכולה להתחייב עליו בשנים הבאות, אף מעבר לשתי שנות התקציב, תקציב ה'הרשאה להתחייב'. ב- 2017 יעמוד תקציב זה על 126.44 מיליארד ₪ וב- 2018 על 114.57 מיליארד ₪.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) סיכם את העבודה על חוק ההסדרים ועל התקציב: "היה מאוד קשה להעביר את החוק הזה, קיבלנו חוק תקציב וחוק הסדרים בפרק זמן קצר באופן חסר תקדים. יחד עם זאת, לא ויתרנו על שום דבר. עברנו על כל חוק וחוק והכנסנו שינויים חשובים לטובת הציבור. לא היה קל אבל בסוף אישרנו את זה לטובת המשק והמדינה".

גפני הודה לחברי הוועדה "על העבודה האינטנסיבית והפורייה שהובילה בסופו של דבר לתכנית כלכלית שתיטיב עם המשק והכלכלה". כמו-כן, הודה לאנשי האוצר על הימים והלילות שעשו בוועדה לטובת קידום חוק ההסדרים והתקציב.

במקביל, גפני זכה לשבחים מיו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן,  "כל הכבוד ליו"ר גפני שניהל בתבונה רבה את הדיונים על חוק ההסדרים ועל חוק התקציב ועמד בכל הלחצים באופן ראוי לשבח".

רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודה גם הוא לגפני "על האופן שבו ניהל וקידם את אישור חוק ההסדרים ותקציב המדינה". כמו-כן בירך את שר האוצר כחלון ואת אנשי משרדו שליוו את העבודה בוועדה מתחילת הדיונים על חוקי ההסדרים והתקציב ועד לאישורם במהלך הימים האחרונים".

גם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הודה לגפני ולחברי ועדת הכספים, "על שיתוף הפעולה בקידום התקציב וחוק ההסדרים ועל המו"מ המקצועי שניהלו שבסופו של דבר הוביל לתוצר טוב למשק ולמדינה".

במהלך הדיון הרחיק גפני מהדיון את הח"כים אלעזר שטרן (יש עתיד) וסתיו שפיר (המחנה הציוני) לאחר שקטעו שוב ושוב את הדיון. שפיר, שקטעה שוב ושוב את נציגי אגף התקציבים שהציגו את התקציב והשיבו לשאלות הח"כים, סירבה להיענות לבקשותיו של יו"ר הוועדה שתפסיק להפריע והורחקה. גפני גם הוציא את עוזרה של חברת הכנסת שצילם לרשת החברתית פייסבוק בשידור חי.

גפני אמר כי "אני לא מתמצא בפייסבוק אבל פתאום מראים לי שסתיו שפיר מצולמת על ידי העוזר שלה שמעלה לפייסבוק סרטון שלה שבו היא נראית מעכבת לחינם את עבודת הוועדה, ושבעמוד הפייסבוק שלה מופיעה האמירה: 'ג'ינג'ית אחת נגד כל הכיפות'. זה פשוט מבזה את הוועדה, אני מכיר את תקציב המדינה על בוריו, אבל אני מכבד את חברי הכנסת ומאפשר להם לשאול שאלות אבל לא כדי לעשות כאן הצגה. היא והעוזרים שלה מבזים את הכנסת. את זה אני לא עשיתי כשהייתי באופוזיציה, וניהלתי מלחמת חורמה אבל לא פגעתי באחרים".

השארת תגובה