ערד: המשטרה שמרה על ביהכנ"ס המפגינים הפגינו בסמוך

מתפללי בית הכנסת המרכזי בערד זכו לשבת של שקט, אחרי שכוחות המשטרה הוצבו בכניסה לבית הכנסת ומנעו כניסת מפגינים פרובוקטורים לשטח בית הכנסת. במקביל, נערכה הפגנה ברחוב סמוך ומספר מתנדבים משטרתיים פרשו מהמשטרה בשל התערבותה

צבי ביאליסטוצקי והרב צבי ביאלטוצקי מפקד המשטרה ליד בית הכנסת
צבי ביאליסטוצקי והרב צבי ביאלטוצקי מפקד המשטרה ליד בית הכנסת

לאחר הפרובוקציה וחילול השבת בבית הכנסת האשכנזי המרכזי בערד בשבתות האחרונות ולאחר התערבות הנציגים החרדים ופגישת שר הבריאות יעקב ליצמן ומפכ"ל המשטרה עברה שבת שקט על מתפללי בית הכנסת האשכנזי הגדול בערד. כוחות משטרה הוצבו במקום במטרה לשמור על הסדר.

כמו כן, במקום נתלו שלטים גדולים המזמינים את כולם להגיע ולהתפלל, אך לכבד את המתפללים ולהגיע בכיסוי ראש ומבלי אמצעים טכנולוגים המפריעים לתפילה.

במקביל, ברחוב סמוך הגיעו כמה עשרות מתושבי ערד בראשות ראש העיר ניסן בן חמו חבר המועצה מטעם 'יש עתיד' וקיימו את ההפגנה הקבועה שלהם בכניסת השבת. המפגינים עמדו מרחוק לאחר שהמטרה לא איפשרה להם להיכנס ולעורר את הפרובוקציות הרגילות שלהם.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב ארצי, "נפגשנו אתמול, שישי אחר הצהרים במרחק מה מבית הכנסת האשכנזי המרכזי,  תושבים שציביון העיר חשוב להם, שאינם מוכנים למצב בו חלק מחסידי גור מזרם מסויים פוגעים באיכות החיים של תושבים אחרים בעיר ברמה האישית, מנסים לפגוע בערך נכסים, מנסים לשנות את החילוניות שקיימת בעיר לסגנון חדש תואם בית שמש".

ארצי המשיך וטען כי "נפגשנו מחוץ לבית הכנסת כי רצינו להראות את אחדותנו כתושבים המוכנים להתמודד עם התופעה אשר פוגעת בעיר ובתושבים כל פעם מחדש. נפגשנו מחוץ לבית הכנסת כדי לאפשר לעיתונות לצלם ולראיין מבלי לפגוע בסדר הציבורי, נפגשנו כדי לספר את האמת על מפיצי השקרים ועל השקרים אותם הפיצו גורמים מסויימים בעיר ומחוצה לה בעניין המעשים שהודבקו לנו אך בפועל לא נעשו. נפגשנו מחוץ לבית הכנסת כדי שמשטרת ערד בה איבדנו את האמון תבין כי אי אפשר לעצור אותנו במחאתנו. נפגשנו כדי להסביר את מה שנראה לכאורה כמעורבות השלטון בתוך תחנת המשטרה בעירנו והשפעתה על מהלכי מפקדי התחנה , נפגשנו כדי לבשר בצער רב על פרישת עשרות מתנדבי יחידת הג'יפים מפעילות למיגור הפשע בערד בעקבות התנהלות תחנת משטרת ערד. נפגשנו והתחזקנו יותר".

השארת תגובה