ועידת העבודה קבעה: ח"כ יוכל לכהן כמזכ"ל המפלגה

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב את הצעת יו"ר המפלגה לאפשר לח"כ לכהן במקביל כמזכ"ל המפלגה, ההצעה התקבלה ברוב של 52%, במפלגה ניטש מאבק בשבועות האחרונים על כפל התפקידים

ועידת המפלגה הערב
ועידת המפלגה הערב

חברי ועידת מפלגת העבודה אישרו הערב את סעיף תקנון המפלגה, אותו הביאו יו"ר המפלגה ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר ומזכירות המפלגה, המאפשר את כהונתו של חבר כנסת מטעם המפלגה כמזכ"ל המפלגה, כפי שמתנהל בימים אלו עם כהונתו של ח"כ חיליק בר כמזכ"ל המפלגה.

כזכור, כפי שפורסם בראשונה ב'כל הזמן', בשורות המפלגה ניטש בשבוע האחרון מאבק עז בין מחנה הרצוג למחנה יחימוביץ'. בעוד הרצוג מבקש מחברי המפלגה להמשיך את המסורת ולאפשר את כהונת המזכ"ל במקביל לכהונתו בכנסת, אחד מן המועמדים למזכ"ל אמנון זילברמן עתר לבית המשפט המחוזי הבוקר, כדי שזה יורה למפלגה שלא לאפשר כפל תפקידים, העתירה שנידונה בשעות אחר הצהריים, נדחתה על הסף. שכן אין בכוחו של בית המשפט להתערב בחוקת המפלגה וועידת המפלגה היא זו שצריכה להכריע עפ"י דעת הרוב.

כאמור, ועידת המפלגה אכן קבעה כי יתאפשר להחזיק בכפל תפקידים, ההחלטה התקבלה ברוב של 52% מול 48% שהתנגדו. ציר בועידה שהצביע נגד, אומר ל'כל הזמן': "הניצחון של הרצוג הוא הניצחון בפער הכי קטן של יו"ר מפלגה בהיסטוריה של מפלגת העבודה, מה שמראה על מצבו האלקטוראלי של הרצוג שנמצא בשפל".

כפי שפורסם הערב ב'כל הזמן', הועידה גם אישרה את הקמת התא החרדי במפלגה, יו"ר העבודה הרצוג הגיב ואמר: "שמח שהמפלגה קיימה דיון דמוקרטי על עיצוב סעיפי תקנון המפלגה וביתר שאת על אישור החוג החרדי במפלגת העבודה שאושר פה אחד. זאת אמירה חברתית חשובה לחברה הישראלית, שמוכיחה שמפלגת העבודה היא הבית של כל קבוצות האוכלוסייה".

השארת תגובה