"מגוריט נולדה בחטא; המשקיע החרדי אכל אותה"

קרן הריט למגורים מגוריט הודיעה בצעד חריג כי החליטה על רכישת חלק ממניות החברה, לאחר שמחיר המניה נפל בכ-14% מיום ההנפקה • בכיר בשוק ההון, "מי שאכל אותה בהנפקה הם בעיקר משקיעים מהמגזר החרדי, שמפסידים את הכסף"

בורסה - אילוסטרציה
בורסה - אילוסטרציה

"מה שנולד בחטא מתנהג בחטא. מגוריט לא היתה צריכה להיות בבורסה, ובטח לא בתמחור שבו היא נכנסה. מי שאכל אותה בהנפקה הם בעיקר משקיעים מהמגזר החרדי, שמפסידים את הכסף", כך מצוטט סוחר בכיר בשוק ההון בעיתון הכלכלי 'דה מרקר' אחרי שקרן הנדל"ן למגורים מגוריט דיווחה הבוקר (ראשון) למשקיעים בבורסה כי ביצעה רכישה עצמית של מניות החברה בסכום של כ-10 מיליון שקלים, שלושה חודשים בלבד לאחר ההנפקה.

• קרן הנדל"ן של קופת העיר וחברה קדישא ת"א

לדברי ערן אזרן, עיתונאי 'דה מרקר', מדובר בצעד חריג לחברה, שכן רק לאחרונה השלימה גיוס הון בהנפקת מניות ראשונית בסכום של 240 מיליון שקל, מאה מיליון מתוכם הגיעו מקרן 'ערבים' של קופת העיר בני ברק וחברה קדישא תל אביב. ההחלטה על הרכישה הגיעה לאחר שמניית מגוריט נפלה ב-14% ביחס למחיר ההנפקה. החברה תממן את הרכישה מכספי ההנפקה.

רכישה עצמית של מניות החברה, באמצעות מזומנים שעומדים לרשותה – במקרה של מגוריט מזומנים שעומדים לרשותה בזכות ההנפקה, מגדילה את הביקוש למניה בשוק ועשויה לתמוך במחיר המניה. בכדי לבצע את המהלך, תצטרך החברה להוכיח שהיא עומדת במבחן הרווח, ומאחר וטרם הצליחה לצבור את כל הרווחים היא תאלץ לפנות לבית המשפט שיאשר לה את הרכישה.

לפי הדיווח, פרסום תכנית הרכישה העצמית הובילה לעליית מניית מגוריט ב-4.7%. עם זאת, המחיר עדיין מגלם הפסד "על הנייר" של 8% למשקיעים בהנפקה. יש לציין כי קופת העיר וחברה קדישא לא צפויים להפסיד מהמהלך, שכן הן חברות בחברת הניהול של הקרן, שגובה בכל מקרה את עמלת הניהול המגיעה לה.

מגוריט הפכה ללהיט בקרב המגזר החרדי, זאת בעקבות מסע פרסום אגרסיבי בקרב הקהילה, ולאור העובדה כי קופת העיר-בני ברק וחברה קדישא – תל אביב השקיעו בקרן מיליוני שקלים. כבר עם פרסום ההנפקה עלו תהיות בקשר לתחזיות הקרן, כאשר לפי הדיווחים הקרן פרסמה צפי לאחוזי תשואה גבוהים ממה שהיא יכולה להשיג. כמו כן, דמי הניהול של הקרן היו גבוהים מהמקובל בשוק.

במקביל לדיווח על הרכישה העצמית, דיווחה מגוריט כי היא במו"מ לרכישה של מקבץ דירות להשכרה בתל אביב, בתמורה ל-70 מיליון ש"ח.

מהנהלת מגוריט ישראל נמסר, כי "מגוריט מקדמת עסקה לרכישת כ-30 יח"ד בכ-70 מיליון שקל. מדובר בחלק ממתחם המוקם במרכז העיר וצפוי להימסר במהלך שנת 2017. העסקה מתאימה לאסטרטגיית הקרן הבוחרת במתחמים המשלבים תשואה לצד פוטנציאל להשבחה. ביי בק בתור קרן ריט שזה עתה הוקמה, אנו עמלים על יצירת פורטפוליו נכסים איכותי ומקווים כי בקרוב יבשילו מספר מו"מ לכלל עסקאות מחייבות. איננו עוסקים בפעילויות פיננסיות, אך יחד עם זאת וכפי שנמסר בדיווח, לאורך הדרך, נשקול לרכוש מעת לעת מניות הקרן".

תגובה אחת
  1. בושה וחרפה שכסף צדקה שברובו נתרם על ידי אברכים בני תורה, משמש לביזנס ונלקח לסיכונים בהימורים!! אסור לתרום לנם ויעשה טטב כל אחד אם פדוט יחזור לשיטה של פעם.. תן לעני הקרוב אליך ותקיים מצוות צדקה אמיתית. בלי דירות למקורבים..

השארת תגובה