ביטן: "הייתי מעדיף שהערבים לא יגיעו בכלל לקלפי"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שוב מעורר סערה לאחר שאמר כי הוא מעדיף שהערבים כלל לא יגיעו להצביע בבחירות. על תאגיד השידור הציבורי: "70% שזה יסגר"

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן (מתוך דף הפייסבוק)
יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן (מתוך דף הפייסבוק)

שבתרבות, ביטן והשערוריות: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שוב מסתבך באמירה מעוררת סערה, כשאמר כי היה מעדיף שהערבים לא יגיעו להצביע.

בשבתרבות במבשרת ציון, התייחס ביטן לאמירתו של ראש הממשלה נתניהו ביום הבחירות "הערבים נוהרים לקלפיות", ואמר: "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי. 95% מהם בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני".

על סאגת התאגיד אמר ביטן: : "את ההחלטה הסופית על התאגיד יקבלו ראה"מ ושר האוצר. זו החלטה פוליטית. עובדי התאגיד החדש לא עושים שום איזון ואנחנו כבר רואים לאיזה כיוון התאגיד הולך. אני לא מסתיר את הרצון שלי לסגור את התאגיד ולייעל את רשות השידור. לדעתי, 70% שהתאגיד יסגר".

יו"ר הקואליציה התייחס לחוק ההסדרה שעבר בקריאה ראשונה ואמר: "אם היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק בבג"ץ, ניקח עורכי דין פרטיים, מאלו שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת". יחד עם זאת הוסיף: "נמצא מתווה אלטרנטיבי שיאפשר לקבל את עמדת הממשלה בעניין עמונה ועד אז לא נגיש את החוק להצבעה לקריאה שנייה ושלישית".

על השעיית ח"כ בני בגין לשלושה שבועות מוועדת החוקה לאחר שהצביע נגד חוק ההסדרה, אמר ביטן: "הוא לא קיבל פרס נובל בגלל שכל החכמה והידע נמצאים אצלו. ח"כ בגין לא נבחר באופן עצמאי אלא הוא חלק מסיעת הליכוד ולכן הוא נענש".

ביטן התייחס גם לחוק הגדלת קצבאות הנכים, שעבר בקריאה טרומית למרות התנגדות רשמית של הקואליציה: "החוק הזה עולה למדינה 7 מיליארד ש"ח ואם הוא יעבור נצטרך לעלות את המע"מ ב 2%. הנכים צריכים לקבל קיצבה לפי מבחן הכנסה ולא באופן גורף ולכן החוק צריך לעבור ע"י הממשלה ולא כהצעת חוק פרטית". הוא תקף שוב את ח"כ נאווה בוקר שטענה כי נענשה בגלל שלא הגיעה להצבעה: "נאווה בוקר היא שקרנית שמנסה לעשות עלי סיבוב. היא מפיצה עלי שקרים גסים. שתגיע קודם לוועדות הכנסת ולא תעשה עלי סיבוב".

השארת תגובה