האם קיומו של בית החולים רמב"ם בסכנה?

האם עתידו של בית החולים הממשלתי הגדול ביותר בצפון לוטה בערפל? מדו"ח החשבות עולה כי בית החולים צובר גרעונות במיליוני שקלים תוך שהוא מסתיר דוחו"ת אלו מהמדינה – מהנהלת רמב"ם נמסר בתגובה: כי "נפלה טעות מהותית בבדיקת החשבות – וכי הממצאים אינם מדוייקים"

בית החולים רמב"ם
בית החולים רמב"ם

האם קיומו של בית החולים רמב"ם עומד בפני סכנה?

לפי מידע שהגיע לידי 'כל הזמן', בבית החולים רמב"ם עמלים מזה תקופה להסתיר את מצבם הכלכלי שנמצא בכי רע.

כזכור, בחודש מאי האחרון הזהיר שר הבריאות יעקב ליצמן את מנהלי בתי החולים הממשלתיים מפני חריגה מההסכמי התקציב שנחתמו עמם בשנה החולפת וציין כי "ככל שיובא לידיעתנו מידע המעיד על חריגה מעמידה בהסכמים שנחתמו, נפעל בכל דרך להבטיח שיישמר האיזון התקציבי".

לפי הדיווח שהובא ב'כלכליסט', מבדיקה שערך החשב הכללי במשרד הבריאות רו"ח אלון שלזינגר במהלך 2014 עולה, כי "בית החולים נקלע למצוקה תזרימית לעתים קרובות, משום שרמת האשראי חרגה באופן משמעותי".

לפי הדיווח, הגירעון של בית החולים ב־2015 עמד על כ־90 מיליון שקל, כאשר שנה לפני כן רשם ביה"ח הוצאות של 84 מיליון שקל, כשבפועל הוא השתמש בכספים האלו ב־2013. כתוצאה מכך, רשם בית החולים גירעון של 60 מיליון שקל – גירעון נמוך מהגירעון בפועל, שאותו היה על רמב"ם לרשום בספריו.

ממשרד הבריאות נמסר, כי "גורמי המקצוע בבית החולים סוברים כי נפלה טעות מהותית בבדיקת החשבות, וכי בהוצאת הדברים יש בה כדי להטיל דופי באופן מכוון בהנהלה. הנושא נבחן ומבדיקה ראשונית עולה כי הממצאים אינם מדויקים".

מביה"ח רמב"ם נמסר בתגובה, כי "בית החולים מדווח באופן מלא ושוטף למשרד הבריאות על החובות לספקים, כאשר התשלום לספקים מותנה בקבלת מימון ממשרד הבריאות".

"ברבעון האחרון של השנה, המימון המועבר על ידי משרד הבריאות קטן באופן משמעותי עקב המצוקה התזרימית של כלל בתי החולים, ולכן בתי החולים נאלצים לשלם לספקים באיחור בתחילת השנה הבאה.

.בהנהלת בית החולים מבהירים, כי "בניגוד לאמור בפנייה, השנה התקציבית 2015 נסגרה ללא כל גרעון. בשנת 2016 בית החולים רמב"ם נקט סידרה של צעדים כלכליים נמרצים במטרה לצמצם בעלויות התפעול, ומצוי בשלבים מתקדמים של דיונים עם הנהלת משרד הבריאות להתכנסות תקציבית".

בהנהלת רמב"ם מציינים, כי "בית החולים, אשר במשך עשרות שנים קפא על שמריו בכל הקשור לפיתוח ותשתיות, מצליח בשנים האחרונות לסגור פערים וזאת ע"י גיוס תרומות והשלמה של משרדי האוצר והבריאות. למרות הצעדים להתכנסות ליעדי התקציב, בית החולים מחויב לעשות כל שביכולתו".

השארת תגובה