באוויר בים וביבשה: צפו בתרגיל הענק של אוגדת עזה

אוגדת עזה ערכה תרגיל ענק בה נערכו הכוחות לאפשרויות של חדירת מחבלים וצוללנים של החמאס, תוך שהם משתלטים על ישוב שלם. קצין בכיר בצה"ל מרגיע, "מדובר בתרחישי קיצון" • צפו

בימים אלו  מתרגלת אוגדת עזה אירועים בעומק ובחזית כחלק מהמוכנות לשעת חירום, תרגיל מגרף האירועים השנתי.

התרגיל נועד לבחון את השיתוף פעולה בתוך הצבא – חיל האוויר, חיל הים, פיקוד העורף ועוד, ומחוץ לצבא, שירות הביטחון הכללי, משטרה ומד"א יחד עם הרשויות שמתרגלים בתוך התרגיל.

מטרת התרגיל,  לשפר את המוכנות של אוגדת עזה שאמונה על השטח בחירום. בתרגיל הענק מתרגלים הכוחות תרחישי הגנה כשאוגדת עזה מתרגלת על מרחב ההגנה.

לדברי קצין בכיר בצה"ל,  "השינויים המרכזיים מאז צוק איתן הם הפרטה יותר ברורה בין מרחב מבצעי למגע למבצעי העורף ושילוב הכוחות הקרקעיים האוויריים והימיים וכן עם השב"כ, משטרה ומד"א והרשויות המקומיות מאז צוק איתן".

כמו כן, סיפר הקצין כי בתרגיל נבחנו תרחישים אפשריים של חדירת מחבלים. "תרגלנו גם אופנועים שמדמים אויב ומתרגלים מספר תרחישים כדי שהעברת המקל תעבור באופן חלק. המשטרה ערוכה ממש גם בגב שלנו בין הכוחות השונים. תופסים אותם בשילוב קרקע אוויר וים, מתחמים אותם, עוצרים ואותם חוקרים ומפיקים לקחים".

בנוסף חשף הקצין כי בתרגיל נבחנה אפשרות של חדירת צוללנים של החמאס:  "אוגדת עזה וחה"י פועלים יחד עם המשטרה במרחב הזה מתוך הבנה שזה תפר. התרחיש כלל מעל הים, מתחת לים ובקרקע". עם זאת הדגיש, כי "התרחישים הם קיצוניים".

הוא הוסיף, כי "שני לקחים מהותיים מצוק איתן הגדלת מרחב ההתרעה לתושבים ושיפור היכולת לבצע פינוי מהרגע שהוחלטה נוצר כהפקת לקחים מצוק איתן. זמן ההרעה על פצמ"ר זה מספר שניות, מעל 10 שניות".

השארת תגובה