תיעוד: היום הראשון של כנס איחוד הרבנים הספרדים

באווירה חגיגית ומרוממת נפתח אמש בירושלים כנס היסוד של "איחוד הרבנים הספרדיים העולמי". חבר המועצת הגר"ד יוסף נאם: "אנחנו נהיה הנהגה רוחנית שתנהל על פי ההלכה הצרופה ותדקדק גם בקוצו של יוד. לא יהיו אצלנו פשרות"

באווירה חגיגית ומרוממת נפתח אמש בירושלים כנס היסוד של "איחוד הרבנים הספרדיים העולמי". מעל ל-100 רבני מדינות וערים ברחבי העולם הגיעו אתמול לירושלים, לכנס יסוד שיתפרס על פני ארבעה ימים גדושי אירועים. הכנס נערך ביוזמתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית, ובניהולו של ח"כ יואב בן צור, ועו"ד אביעד אושרי, חבר הנהלת ההסתדרות.

מטרת הכנס לחזק את הקשר בין הקהילות הספרדיות בעולם, וכן את הקשרים עם מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א והרבנים הראשיים לישראל שליט"א. כמו כן, לקיים דיונים מעמיקים בנושאי שירותי היהדות בתפוצות ומתן פתרונות לשאלות הלכתיות העומדות על סדר היום.

בכנס הפתיחה שנערך אתמול במלון ליאונרדו פלאז'ה בירושלים, קידם ח"כ בן צור את הרבנים המכובדים שהגיעו מכל קצוות הארץ, ואמר כי מדובר במהלך מכונן שיאגד את ההנהגה הרוחנית הספרדית בעולם לגוף אחד.

את המשא המרכזי בכנס הפתיחה נשא הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה. בדבריו, עמד על החשיבות של התאגדות הרבנים היוצרת כוח ומביאה לביטול גזרות קשות של השלטונות, כפי שראינו לאחרונה באירופה, בגזירת השחיטה הכשרה וגזירת המילה. "לאיגוד הקדוש הזה יש יתרון חשוב נוסף", אמר הגר"ד, "הוא מעניק מסגרת הלכתית ברורה לכל הרבנים והקהילות המאוגדות תחתיו, וכך, גם במקומות בהם רב הקהילה איננו מחמיר, הוא יודע שהוא כפוף למסגרת ההלכתית הזו ופועל על פיה".

הגר"ד יוסף שליט"א הכריז, כי הגוף החדש יפעל באופן בכפוף לגדולי הדור שליט"א. "אנחנו נהיה הנהגה רוחנית שתנהל על פי ההלכה הצרופה ותדקדק גם בקוצו של יוד. לא יהיו אצלנו פשרות", הכריז. לצד זאת, עודד את הרבנים לפעול בדרכי נועם לקרב יהודים וקהילות שהתרחקו, וסיפר מניסיונו על קהילות רבות כמו במקסיקו ופנמה, שהיו רחוקות מאד והתחוללה שם מהפכה רוחנית אמיתית, רק בשל הרב המקומי שהתמסר לקהילה והשיב לב אבות על בנים במאור פנים ודרכי נועם", סיים הגר"ד את דבריו.

הרב צבי חקק, נאמן ביתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל המלווה את הכינוס גולל בפני הרבנים את סדר יומו הקדוש של מרן זצוק"ל וחוק לימודו, וכיצד היה מטה אוזן לרבני העולם ופותר את בעיותיהם ההלכתיות.

משם יצאו הרבנים לסיור מיוחד במנהרות הכותל המערבי, כאשר רבים מהרבנים ערכו בהתרגשות "קריעה" בבגדיהם מול מקום המקדש, אותו לא פקדו זמן רב. היום יגיעו הרבנים לפגישה מיוחדת בבית הנשיא, וכן לכינוס בכנסת במעמד ראש הממשלה ויו"ר הכנסת, כאשר בערב יערך כנס היסוד הגדול במעמד גדולי ורבני ישראל.

צילומים: יעקב כהן

2 תגובות
  1. בושה לציבור שעושים כנס יסוד לאיחוד כדי לפלג ולא מזמינים את גדול הדור הרב עמאר רבה של ירושלים תובב"א

  2. בושה למי שמשמיץ סתם!!! הרב עמאר הוזמן ולא יכל להגיע בשל אילוצים שונים

השארת תגובה