איראן סיפקה לחיזבאללה טילים שמגיעים לדימונה

איראן סיפקה לחיזבאללה טילי 'פאתח' שמסוגלים לשאת ראש נפץ במשקל חצי טונה ולהגיע לדימונה ■ בכיר במערך הרקטות באיראן שסיפר על כך, הצהיר שמדינתו מספקת טילים גם לארגון החמאס ■ נעצר בלבנון חשוד בגיוס רשת מרגלים לבנונים עבור ישראל

צילום ויקיפדיה
צילום ויקיפדיה

האם טהרן סיפקה לארגון החיזבאללה מאות טילים מתקדמים לטווח של 350-250 ק"מ, שאף מסוגלים לפגוע בדימונה? לדברי בכיר במערך הרקטות של משמרות המהפכה ששוחח עם האתר "פארס", התשובה לשאלה היא חיובית.

העיתון ישראל היום, מדווח כי הבכיר, סעיד מג'יד מוסאווי, אמר כי מדובר בטילי "פאתח" שנעים במהירות של 4,500 קמ"ש ומצוידים בראש נפץ קרבי במשקל 500 ק"ג.

"העיקרון המנחה אותנו מבחינה אסטרטגית הוא חימוש מתאים של חיזבאללה וחמאס באמצעי לחימה מתקדמים וחדישים, כדי לאפשר לארגוני ההתנגדות להתמודד מול המשטר הציוני צמא הדם," אמר מוסאווי, "הטילים שטהרן סיפקה לאחרונה לחיזבאללה יאפשרו לארגון לטווח כל נקודה בישראל, גם את המתקנים המוגנים והשמורים ביותר של כוחות הכיבוש הציוני."

לדבריו, משמרות המהפכה באיראן ימשיכו לחמש את חיזבאללה וחמאס.

בתוך כך, מדווח ישראל היום, כי עיתון בערב הסעודית דיווח שמנגנוני הביטחון הלבנוניים עצרו בעלים של מתקן נופש בדרום לבנון, שריגל עבור ישראל אחר בכירים בחיזבאללה ובמערכת הביטחונית והפוליטית בלבנון. עוד נטען, כי עסק בגיוס רשת מרגלים לבנונים שעבדו עבור ישראל. האזרח הלבנוני, ששמו פ' יאסין, נעצר לאחר מעקבים ממושכים שכללו איסוף מידע מודיעיני רב ולאחר שהתברר כי נפגש באתר הנופש עם מפעיליו הישראלים. כך לדברי העיתון.

השארת תגובה