אמו של נפתלי הי"ד תעיד: "איראן וסוריה רצחו את בני"

רחלי פרנקל, אימו של נפתלי פרנקל שנחטף ונרצח יחד עם אייל יפרח וגיל-עד שער הי"ד, תעלה מחר על דוכן העדים בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, תספר את השתלשלות החטיפה והרצח ותוכיח כי סוריה ואיראן עמדו מאחרוי הפרשה המזעזעת

נפתלי פרנקל (מימין) וגיל-עד שאער הי"ד
נפתלי פרנקל (מימין) וגיל-עד שאער הי"ד

שנתיים וחצי אחרי פרשת חטיפתם ורציחתם של נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שער הי"ד מגיעה השבוע הפרשה המזעזעת לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון.

רחלי פרנקל, אימו של נפתלי הי"ד, תעלה מחר לדוכן העדים ותפרט את השתלשלות האירועים שהובילו לחטיפה ולרצח. פרנקל מופיע במסגרת תביעה משפטית שהגישה נגד איראן וסוריה, בטענה ששתי המדינות מימנו את פעולות הטרור של החמאס, שעמד מאחורי הפיגוע המחריד. התובעים מבקשים שביהמ"ש יחייב את איראן וסוריה בפיצויים בסך של 340 מיליון דולר.

הסיבה לתביעה בארה"ב, אזרחות האמריקנית שהייתה לנפתלי, מה שאפשר את התביעה. "אני נעשית מבועתת רק מהמחשבה על הפחד שנפתלי עבר לאחר שהבין שנחטף ועל מה הרגיש וחשב באותו רגע שבו נורה. קשה לי לחשוב על חבריו של נפתלי חווים חוויות כאשר הוא לעולם לא יזכה לחוות אותן", כתבה פרנקל בתצהיר שהוגש.

מלבד עדותה של אמו של נפתלי הי"ד יוצגו בפני ביהמ"ש חומרים המעידים כי איראן וסוריה עמדו מאחורי מימון החטיפה והרצח של שלושת הנערים.

במסמכים יוצג, כיצד באמצעות ארגון צדקה בשם "א-נור" הועברו כ-220 אלף ש"ח למימון הפעוה מאיראן וסוריה לחוליית המחבלים. בנוסף, שני אנשי מודיעין ימסרו את עדותם בנושא,  קצין מודיעין ישראלי המשרת בצה"ל וסוכן לשעבר של ארגון הסי־איי־אי האמריקאי.

מדובר בתביעה אחת מתוך מספר תביעות אותן מגיש ארגון 'שורת דין' בבתי המשפט בארה"ב נגד ארגוני הטרור ונגד המדינות שמממנות אותם. הארגון כבר רשם הצלחה במספר תביעות בהיקף של מיליוני דולרים.

"חטיפת הנערים לא הייתה מתבצעת ללא סכום של 220 אלף שקל שהיה נחוץ לחוטפים לצורך רכישת כלי הרכב וכלי הנשק לצורך ביצוע החטיפה", הסבירה אתמול עו"ד דרשן־לייטנר, שעומדת בראש 'שורת דין', את הרקע לתביעה. "הם קיבלו את הכסף מעמותת צדקה של חמאס. שוב אנו עדים לכך שהכסף הוא החמצן לטרור, ואם נעצור את זרימת הכספים לארגוני הטרור נוכל להכריע את הטרור. איראן וסוריה הן אבות מימון ארגוני הטרור. אנחנו נמשיך להילחם בהן ולפגוע בהן בכל דרך אפשרית — ונביא אותן להבין שיש מחיר לדם יהודי".

השארת תגובה