אחרי השמועות: רעייתו של קים ג'ונג און נראתה בציבור

אחרי כשנה בה לא נצפתה רעייתו של קים ג'ונג און בציבור ולא הוזכרה כלל בתקשורת המקומית, מה שגרם לגל שמועות אודות סילוקה מהמדינה, שידרה הטלוויזיה הממלכתית קטע בו היא נראית ליד בעלה בתרגיל צבאי

מנהיג צפון קוריאה קים גונג און
מנהיג צפון קוריאה קים גונג און

סוף לשמועות? לאחר כשנה שרעיית נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און לא נראתה בציבור ועוררה גל שמועות על גורלה, פרסמה התקשורת המקומית סרטון בו נראה מנהיג צפון קוריאה לצידה ועשה סוף לשמועות.

לפי התקשורת הממלכתית המקומית קים ג'ונג און צפה יחד עם רעייתו, רי סול-ג'ו, בתרגיל צבאי של חיל האוויר המקומי. אולם, לא דווח מתי האירוע התקיים ויתכן כי הוא נערך לפני זמן רב.

הפעם האחרונה בה נצפתה רי סול-ג'ו הייתה בטקס חנוכת מרכז קניות בבירה פיונגיאנג, אך מאז היא לא נראתה ואף לא הוזכרה בתקשורת המקומית, מה שעורר גל שמועות, בעיקר בקרב השכנה הדרומית. על פי חלק מההשערות היא סולקה מהמדינה בשל קרע בהנהגת המדינה שהתגלה לפני כשנה, אז חוסלו בזה אחר זה בכירים בממשלו של קים.

יצויין, כי זה לא הפעם הראשונה בה נעלמת הגברת הראשונה של צפון קוריאה לפרק זמן ארוך.  היא נראתה בציבור בפעם הראשונה לפני כחמש שנים, לא הרבה אחרי שקים עלה לשלטון בדצמבר 2011. המשטר הקומוניסטי לא חושף מידע על חייו האישיים של המנהיג הכול יכול, ולכן ידוע מעט מאוד על רעייתו של המנהיג.

השארת תגובה