תרגיעו, אתם תגנו על נערה שתוכה בידי שוטר בעמונה?

האם הרבנים שפרסמו השבוע את "קריאת הקודש" להגיע לעמונה יכולים גם לקחת אחריות על שומעי לקחם? האם הלקח נלמד? ומה תועיל ההגעה ההמונית למקום, קביעת תג מחיר על פינוי ישובים? האם תג המחיר הגבוה מ2006 הועיל למישהו? / טור נוקב

amona
amona

היו אלה ימי פוסט-ההתנתקות, באוויר עוד נשבה רוח "נמחק את חרפת קטיף". על פסגת ההר הצופה פני עופרה התחילו להיאסף נערים ונערות חדורי אידיאולוגיה ומלאי זעם על מנהיגיהם, הפוליטים והדתיים, שלתחושתם הגישו את גוש קטיף על מגש הכסף לאריאל שרון וממשלתו. תשעה בתים הפכו תוך זמן קצר ליעד מבוצר ומזויין בכלי מלחמה פרימטיביים ובהמון אמונה שעמונה לא תיפול. כמה ממנהיגי "הציונות הדתית", הרב אבינר ופנחס וולרשטיין לדוגמא, זכו לצעקות "לא ניתן שתמכרו אותנו" תוך כדי נסיונות גירושם מהמקום. ראשי עמונה התחננו בפני בני הנוער שימנעו מאלימות, אבל האבנים ושאר אמצעי החבלה שהועלו אל הגג הוכיחו שאין איש ששולט במצב.

כשמערכת הכריזה זעקה "הליצנים בשחור מגיעים, רוצו לבתים" ההר התעטף בקול דממה דקה, השקט שלפני הסערה.

סוסי המשטרה דהרו פנימה אל תוך המתחם הצפוף, ומיד אחריהם מאות שוטרים חבושי קסדות, חמושים באלות וברוחו של ניסו שחם- "אל תעשה חשבון, תפעיל מכת"ז ואלות, תתן להם מכות בפלג גוף תחתון תעבוד איך שאתה יודע לעבוד….יש לי תשלום על זה שאני פותח רגליים". דלתות וחלונות פורקו בלי חשבון, ומול עיני השוטרים התגלה גוש אנושי, חבוק ידיים ודחוס עד אין מקום המבקש למחות על פינוי הבתים. האלות הורמו שוב ושוב על יושבי הבתים, והם הוצאו היישר אל האלונקות הפתוחות.

גם עתה, כשאני כותב את הדברים, ליבי הולם בפראות, שערותיי מסתמרות והדמעות מבקשות לפרוץ כאילו לא חלף עשור מאז שחזיתי במלחמת אחים. כן, מלחמת אחים. זה היה אחד מקווי פרשת המים בחיי, שום דבר לא חזר להיות אותו הדבר אחריו.

22 ימים נותרו לעמונה להתקיים במצבה הנוכחי על פני האדמה (ורב סרן שמועתי מפרסם בעקשנות שכבר השבוע היא תחדל להיות), והאווירה מתחילה להתחמם כאז. אינני מתנגד למעורבות פוליטית של בני נוער ולחינוך אידיאולוגי שבא לידי ביטוי גם במעשים, אבל אני מתנגד להפיכת בני ובנות הנוער למגן אנושי ולניצול תמימותם.

האם הרבנים שפרסמו השבוע את "קריאת הקודש" להגיע לעמונה יכולים גם לקחת אחריות על שומעי לקחם? האם הלקח נלמד? ומה תועיל ההגעה ההמונית למקום, קביעת תג מחיר על פינוי ישובים? האם תג המחיר הגבוה מ2006 הועיל למישהו? למשהו? מי ערב לכך שסלעים לא יועלו אל גגות הבתים? מי יגן על נערה תמימה שתסחב בברוטליות על ידי שוטר אלים? קריקטורה שפורסמה בעבר ביקשה להציג את הפלסטינים באור שלילי ככאלו ששמים את הילדים כמגן ללוחמים, כמה עמונה תהיה שונה מזה?

מבוגרים יקרים, אתם רוצים לעודד את ילדיכם להתנגד לפינוי, גם בצורה פיזית? זאת בחירה שלכם, אבל תהיו שם איתם, לא רק מנטלית אלא גם פיזית. תחצצו ביניהם לבין השוטרים והחיילים, תהיו אתם המעגל הראשון, לפניהם. גם אם הם ממש ירצו, ואפילו יגרשו אתכם באלימות, אל תשאירו את ההר עמוס בבני ובנות נוער שיעמדו שם לבדם חשופים בגוף ובנפש, יש טראומות שגם השנים לא יוכלו למחוק.

תגובה אחת
  1. http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2442700
    חמאס , חיזבאללה , דאע"ש , קן צפעונים , משטרררעת ישראל !
    הכיצד התמלאו שורות המשטרררע באוסף חורעני , סדיסטי , עבריינים חסרי בינה , וסוטים סדרתיים שפלים שהפכו את השורות לשורעות ? ? ?
    הכיצד הפכה המשטרררע לגוף זדון בוגדני , בזוי , אפל , דמוני , שמאוס על האזרחים ?
    משטרררע מזוהמת שנמנעת מלהתמודד עם עבריינים אמתיים משתפת עימם פעולה ומטרידה אזרחים הגונים !
    משטרררע שיותר בזויה מביב שופכין של דיר!
    משטרררע שתופרת תיקים לאזרחים הגונים ומאיימת על אזרחים ישרים לבל יתלוננו כנגד עבריינים !
    אחד שגם יודע , מהכרות אישית עם צחנת השכונות המאוסה המזוהמת בזויה והרקובה דרום ת-א , עם מפקדים בזויים , שם מקובל לקבל שוחד מעבריינים ולשתף עימם פעולה כנגד אזרחים הגונים ושומרי חוק או יותר נכון העבריינים הם שבעצם מנהלים את התחנה ! ! !
    " מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ "

השארת תגובה