אבל ב'תפוצות': הגאון רבי מרדכי גולדשטיין זצ"ל

הגאון רבי מרדכי גולדשטיין ראש ישיבת 'התפוצות' שבהר ציון הלך הבוקר לעולמו והוא בן 87. במשך כ-50 שנה הרביץ תורה ויראת שמים בתלמידיו וזכה לקרב רבים מעם ישראל לאביהם שבשמים

הגר"מ גודלשטיין
הגר"מ גודלשטיין

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מגיעה הבוקר (שישי) הבשורה המרה על פטירתו של הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, ראש ישיבת 'התפוצות' שבהר ציון והוא בן 87.

רב מרדכי זצ"ל נחלש מאוד בשנים האחרונות ומצבו ידע עליות ומורדות. ביום שלישי האחרון חלה הידרדרות נוספץ במצבו פונה מביתו לבית החולים שערי צדק והבוקר הגיעה הבשורה המרה כי השיב את נשמתו ליוצרה.

הגאון רבי מרדכי זצ"ל נולד לפני 87 שנה בארצות הברית. מגיל צעיר שיקע עצמו בעולמה של תורה, למרות שהדבר היה נדיר ביהדות ארצות הברית של אז. בגיל 20 כבר חיבר את ספרו 'אמרי מרדכי' על הש"ס. בהמשך נכנס לישיבת ליקווד, שם היה מתלמידיו הראשונים של הגאון רב אהרן קוטלר זצ"ל. ומאז רב מרדכי קשר עצמו קשר נפשי עם רבו. לא לחינם, אומרים הבוקר תלמידיו, "רבי מרדכי נפטר ביום הייארצייט ה-54 של רב אהרן".

בשנת תשכ"ו, הקים הגר"מ את ישיבת התפוצות, תחילה בשכונת גאולה, אך בשנת תשכ"ז עברה הישיבה להר ציון, שם היא פועלת עד היום.

במשך עשרות שנים הרביץ רב מרדכי תורה ויראת שמים בתלמידיו, שבאו מכל גווני הקשת ומכל תפוצות ישראל, אך בשל חולשתו בשנים האחרונות, החליף אותו בנו, הרב יצחק, בהנהגת הישיבה.

מסע הלוויה יתקיים היום (שישי), ערב שבת קודש פרשת תולדות, בשעה 13:45 מהיכל הישיבה בהר ציון להר הזיתים שם ייטמן.

השארת תגובה