לבריאות: האם צמח הנענע באמת מועיל לגופינו?

הנענע ללא ספק תבלין התה האהוב והפופולרי ביותר בארץ, כמעט כולם אוהבים לשתות תה נענע ♦ בישראל נוהגים לכנות את הנענע החריפה בשם מנטה ואת המינים בעלי הטעם העדין יותר נענע, אך למעשה מדובר באותה משפחה ♦ גפן בן צור נטורופתית N.D מסבירה מדוע הנענע כל כך חשוב לבריאותנו

ברפואת הצמחים נחשבת הנענע לצמח עדין שעיקר השימוש בו מתווה למערכת העיכול. למערכת הנשימה נהוג להשתמש בנענע החריפה, המוכרת גם בשם פפרמינט.

מרגיעה את מערכת העיכול

מערכת עיכול בריאה חיונית לבריאות הגוף כולו. בנוסף לשמירה על תזונה מתאימה, שתייה קבועה של חליטות צמחים תורמת לתפקוד תקין של מערכת העיכול. נענע יוצרת תחושה קרירה ורעננה, היא טובה לטיפול בכאבי בטן, התכווצויות ונפיחות. היא מרגיעה קיבה עצבנית, מפחיתה בחילות ומצוינת למי שסובל מתסמונת המעי הרגיז IBS. תסמונת המעי הרגיז מופיעה בכ-20% מהאוכלוסייה וכוללת כאבי בטן, נפיחות ולרוב מלווה בנטייה לשלשולים או עצירות. חליטת נענע מרגיעה התכווצויות, מקלה על כאבי בטן עוויתיים ומפיגה גזים.

מונעת ריח רע מהפה

ריח רע מהפה עלול להיגרם מסיבות שונות, זו תופעה נפוצה ולא מדוברת. לרוב מצב זה נגרם כתוצאה מפעילות של חיידקים הנמצאים בחלל הפה המפרקים שאריות של מזון. נענע מכילה מנתול, חומר אנטי בקטריאלי המסייע במניעת ריח רע מהפה. טעמה מרענן ולכן נמצא ברוב משחות השיניים, שטיפות הפה והמסטיקים. היא מחטאת ותורמת בשמירה על היגיינת הפה. שתיית חליטת נענע לאורך היום מרעננת את הנשימה ומונעת ריח רע.

מקלה על דלקות גרון ושיעול

בתקופה זו של השנה, כשמתחיל להתקרר, אנו נוטים להידבק יותר בצינון ודלקות גרון. לנענע השפעה מיטיבה על מערכת הנשימה, היא מקלה על כאבי גרון, הצטננות ושיעול. מומלצת במצבים של ליחה, נזלת וגודש באף. נענע חריפה טובה להרגעת שיעול טורדני.

השארת תגובה