טיפוח וקוסמטיקה לאישה החרדית – עשי זאת בעצמך

טיפוח
טיפוח

עולם הטיפוח והקוסמטיקה מדבר אל נשים רבות בישראל ובעולם כולו. לא מדובר כאן רק באיפור וטיפוח לשם התהדרות, אלא גם ובעיקר בטיפול בעור הפנים והגוף כך שיהיה בריא וחלק, כמו גם טיפול נקודתי בבעיות מסוימות המתעוררות בעור.

רבות מנשות המגזר החרדי אינן מעוניינות לגשת על בסיס קבוע לטיפול אצל קוסמטיקאית מקצועית, הן משיקולים כלכליים והן משיקולים נוספים. לכן, חשוב שכל אותן נשים יבינו כי חלק גדול מעבודת הטיפוח והשמירה על עור הגוף יכול להיעשות באופן עצמאי.

מהן הדרכים העיקריות לעשות זאת בעצמך בכל הקשור לטיפוח עור הפנים והגוף והיכן מומלץ להתחיל?

טיפוח שוטף וטיפול באקנה

השלב הראשון עבור כל אישה המעוניינת לטפח את עור הפנים והגוף שלה בצורה שוטפת הוא לשמור עליו יחסית נקי, ולהזין אותו בלחות על בסיס קבוע. ניקיון עור הגוף והפנים הוא טריוויאלי עבור רובנו – מלבד למקלחת מומלץ לשטוף את הפנים עם סבון מזין (וייעודי לפנים כמובן) בכל פעם שאת מרגישה שעור הפנים שלך מלוכלך, או לאחר שעות ארוכות של הזעה ועבודה מאומצת. השמירה על עור הפנים נקי כבר מפחיתה את הסיכוי לבעיות ופגמים רבים. בכל הנוגע להזנה בלחות, מומלץ כמובן להתאים זאת למאפיינים הטבעיים של עור הפנים שלך – אצל נשים מסוימות עור הפנים יבש יותר באופן טבעי, והן יזדקקו ליותר הזנה של לחות.

עבור מקרים בהם קיימים פגמים מסוימים בעור הפנים, קיימים תכשירים רבים המאפשרים טיפול יעיל וממוקד. אקנה ("פצעי בגרות") היא בעיה נפוצה בקרב נשים מגילאים שונים,ממש לא רק מגילאי ההתבגרות. גם במגזר החרדי ניתן למצוא לא מעט נשים אשר סובלות מבעיה זו. טיפול באקנה ניתן לבצע במספר דרכים שונות, כאשר קיימים תכשירים אפקטיביים אותם מורחים על עור הפנים מדי יום. גם כאן, יש להתאים את סוג התכשיר בו משתמשים לרמת החומרה של האקנה, ולמאפיינים הטבעיים של עור הפנים (אקנה מופיע לרוב בעור פנים שמנוני, גם כאן קיימות דרגות חומרה שונות).

טיפוח וטיפול עצמי בעור כדרך הפעולה העיקרית בשילוב טיפולים משלימים

עבור מרבית הנשים יכול הטיפול העצמי להספיק בהחלט. אם לאורך זמן את שומרת על עור הפנים נקי ומוזן יחסית, ומטפלת נקודתית בבעיות קטנות שצצות מדי פעם, קיים סיכוי גבוה כי לא תזדקקי לשום טיפול נוסף.

אך במקרים אחרים, בהם קיימת בעיה בולטת יחסית בעור, לעיתים טיפול עצמי אינו מספיק. במקרים כאלו רצוי בכל זאת לגשת לראות קוסמטיקאית מקצועית, ואולי אף רופאת עור. חשוב להבין כי גם אם את הולכת לקבל טיפול באקנה או בכל בעיה אחרת בעור מגורם מקצועי, עדיין קיים צורך מהותי לסייע לטיפול בכך שתמשיכי לשמור על עור הפנים בעצמך – לנקות אותו על בסיס שוטף, להזין אותו בלחות במידת הצורך ולהימנע מחשיפה לפגעי מזג האוויר השונים ובעיקר לקרינת השמש.

השארת תגובה