למרות ההתנגדות: זק"א הוכר כארגון רשמי באו"ם

לאחר מאבק ארוך ועיקש, קיבל ארגון זק"א הכרה רשמית על ידי האו"ם ויזכה להצטרף לרשימת הארגונים שלהם מעמד בינלאומי • דנון: "ארגון זק"א קיבל את המעמד לו הוא ראוי".• משי זהב: "מדובר בתוצאה של מהלך דיפלומטי בהובלת השגריר דנון"

מתנדב בזק"א בזירת אסון  צילום: זק"א
מתנדב בזק"א בזירת אסון צילום: זק"א

ארגון זק״א קיבל מעמד רשמי של ארגון מייעץ לאומות המאוחדות, לאחר 3 שנים של ניסיונות ללא הצלחה: ״מדובר בניצחון אדיר לדיפלומטיה הישראלית. זק״א הוא ארגון המסמל את ערכי המוסר של מדינת ישראל וקבלתו לאו״ם מהווה הוכחה ניצחת לכך בפני העולם כולו״, אמר דנון והוסיף: ״זק״אקיבל את המעמד הראוי לו בפרלמנט העמים״.

ועדת ה-NGO של האו״ם מתכנסת פעמיים בשנה, בכדי לאשר את רשימת הארגונים אשר יקבלו מעמד רשמי של ארגון מייעץ לאו״ם. ארגון זק״א הגיש את מועמדותו לפני 3 שנים, אך לאור התנגדויות רבות של גורמים אנטי ישראלים באו״ם, הניסיונות להכרתו לא צלחו.

בעקבות מהלך דיפלומטי של המשלחת הישראלית לאו״ם ובשיתוף ותמיכה של השגרירה האמריקאית לאו״ם, סמנתה פאוור, זק״א זכה לקונצנזוס והתקבל לארגון. ההישג משמעותי במיוחד לאור העובדה שאיראן, קובה, ונצואלה, סודן, פקיסטן ומדינות נוספות אשר עויינות את ישראל באו״ם, חברות בוועדה המאשרת.

יו״ר זק״א, יהודה משי זהב אמר על ההישג: ״זק״א הוא ארגון מוסרי וערכי וקבלתו לאו״ם היא חלק טבעי מפעילותו חובקת העולם״, אמר והוסיף: ״זק״א פועל היום במספר רב של מדינות, תוך הצלת חיים ושמירה על כבודם של נספים באסונות. קבלתו בקונצנזוס הינה תוצר משותף של מהלך דיפלומטי עם המשלחת לאו״ם בהובלת השגריר דנון״.

מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א: "לאחר שנים של עבודה מבצעית בארץ ובעולם, ארגון זק"א, יחד עם המשלחת הישראלית לאו"ם בהובלת השגריר דני דנון, הגיעה למעמד המיוחל של גוף מייעץ לאו"ם ואיתו נמשיך להציל את מי שניתן להציל ולכבד את אלה שאינם".

מעמד של גוף רשמי באו״ם, מעניק לארגון זכות להשתתף בדיוני או״ם רשמיים בכל מוסדות האו״ם, כגוף מייעץ, ולהשפיע על השיח בוועדות השונות בפרלמנט העמים.

ארגון ישראלי נוסף שזכה להכרה הוא ארגון אלמנארה לקידום אנשים עם מוגבלויות, ויחד עם זק״א הם מצטרפים לארגונים ישראלים נוספים שהתקבלו בעבר, כגון: בית איזי שפירא ואלו"ט.

השארת תגובה