אישומים נגד ממשיכי פעילות הטרור של ה"מראביטון"

הותר לפרסום כי בפעילות כוחות הביטחון נעצרו ארבעה פעילי טרור, שהמשיכו להפעיל את מערך ה"מראביטן" המשתייך לתנועה האסלאמית, בהר הבית במטרה להפחיד את המתפללים היהודים. כך פעלה השיטה

הר הבית (חיים צח לע"מ)
הר הבית (חיים צח לע"מ)

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה במהלך אוקטובר-נובמבר 2016 בכירים בתנועה האסלאמית ובמערך המוראביטון בצפון הארץ.

ברקע הדברים, החלטת ממשלת ישראל מנובמבר 2015, על הוצאת הפלגה צפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק, צעד שהביא לסגירת שורה ארוכה של מוסדות וגופים של התנועה האסלאמית בישראל, ביניהם ה"מוראביטון "וה"מרבאטאת."

בשב"כ אומרים כי "פעילותם האלימה של ה"מראביטון" וה"מראבטאת" בהר הבית הובילה לפגיעה בביטחונם של תיירים המבקרים בהר הבית וגורמת להסלמת המתיחות ואף להפרות סדר, תוך פגיעה בריבונות ישראל במתחם".

בעקבות פעילות הטרור בין השנים 2014-2016 הוכרזו המראביטון והמראבטאת כהתאחדות בלתי מותרת כלל גופי המימון ששילמו לפעילי המוראביטון, וכן הוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית, התנועה האיסלאמית הצפונית, כמי שהיוותה את ההוגה והמפעילה של הפרויקט.

במסגרת החקירה המדוברת נעצרו:  חיכמת פהים מוסטפא נעאמנה,תושב עראבה. יחיא מחמד מחמוד סוטרי,תושב נצרת. עבד אל כרים מוחמד עבד אל קאדר כריים, תושב כפר כנא. ואסמאעיל דיאב מחמוד להואני, תושב עראבה.

הארבעה פעלו לשמר את פעילות המוראביטון, גם לאחר ההכרזה על מוסדותיו כבלתי חוקיים וההכרזה על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת, מלבדם נעצרו בנוסף לחקירת ימ"ר צפון, שישה אחראי אזורים של המוראביטון בצפון הארץ.

בחקירותיהם בשב"כ התקבל מידע ולפיו הנאשמים הפעילו רשת ענפה וסדורה של גיוס ותשלום לפעילי המוראביטון, אשר כללה גם מערך הסעות מכלל שטחי הארץ אל ירושלים והר הבית.

הפעילות אותה ביצעו הנחקרים לא היתה רק מול פעילי מוראביטון בצפון או מרכז הארץ. אלא גם מול תושבי ירושלים ופעילי מוראביטון מהנגב, כאשר העברות הכספים בוצעו בהר הבית עצמו.

על פי החשד הנאשמים העבירו מימון בסכום כולל של כ- 700,000 ₪ אשר שימש לפעילות של המוראבטון:
• כל פעיל גבר קיבל תשלום חודשי של כ- 1,500 ₪.
• כל פעילה אישה קיבלה תשלום חודשי של כ- 1,000 ₪ .
• כל נהג קיבל כ- 1 ש"ח עבור כל ק"מ נסיעה.
• לפעילי המוראביטון מאזור ירושלים אופן התשלום התבצע באמצעות כרטיסי אשראי נטענים על פי המפתח הבא: כרטיס מוטען ב- 800 ₪ לגבר וכרטיס מוטען ב- 500 ₪ לאישה.

על פי שיטת העבודה פעילי המוראביטון היו עולים להר הבית, בין 4 ל-5 פעמים בשבוע, לביצוע פעילות "הראבט" – פעילות של הפחדה והדרת מבקרים יהודים ותיירים נוצרים בהר הבית.

 

לצורך הסוואת מקורם של כספי הטרור, זהות בעלי הזכויות בהם מיקומם ותנועתיהם של הכספים, פעלו הנאשמים בשיטות הבאות:
• הטענת כרטיסי אשראי באמצעות בנק הדואר במספר רב של סניפים (עפולה, יפיע, סכנין, נצרת, עארה וערערה) וזאת על מנת שלא לעורר את חשדם של פקידי הדואר.
• תשלום כספים במזומן לפעילים על מנת לטשטש את פעילותם.

כתבי אישום כנגד ארבעה מהפעילים הוגשו היום בבית המשפט המחוזי בנצרת, בעבירות התאחדות בלתי מותרת, איסור פעולה ברכוש טרור והלבנת הון.

השארת תגובה