כחלון על ההסדרה: "לא אתמוך בחוק הפוגע בביהמ"ש"

שר האוצר משה כחלון ימנע את חוק ההסדרה? בדבריו בכנס אילת לעיתונות הצהיר, כי לא יתמוך בחוק הפוגע בביהמ"ש העליון, אך הבהיר כי המשבר פתיר. על סוגיית התאגיד, "יהיה שידור ציבורי במדינת ישראל""

משה כחלון (משה מילר לעמ)
משה כחלון (משה מילר לעמ)

כחלון ימנע את חוק ההסדרה? שר האוצר משה כחלון, שמחזיק בידו זכות וטו על חוקים הפוגעים בבית משפט, התייחס היום (שלישי) לחוק ההסדרה שעבר שלום בוועדת שרים לחקיקה. "לא אתמוך בחוק שמתפרש כפגיעה בבית המשפט העליון. אם יסתבר שהחוק פוגע – לא יקום ולא יהיה". עם זאת, כחלון סייג את דבריו, "המשבר הזה פתיר".

שר האוצר התייחס גם לסערת התאגיד, והבטיח כי יהיה שידור ציבורי, אך לא בהכרח במסגרת התאגיד החדש. "יהיה שידור ציבורי, אני מחויב לו, אבל אנשי רשות השידור צריכים להיות משולבים בו. זה נכון שיש לי ולראש הממשלה חילוקי דעות בנושא התאגיד, אבל חילוקי דעות תמיד יש. זה לא תפקידי לתת ציונים לראש הממשלה. אם יהיה משהו מאוד קריטי על הפרק שנצטרך לתת את דעתנו עליו, נעמוד על כך", אמר.

בנוסף, כחלון דיבר על משבר הדיור וטען כי הוא לוקח על עצמו את האחריות. "נכון להיום אלפי צעירים קיבלו דירות ב-400-300 אלף שקל פחות ממחיר השוק. אני חושב שבחודשים הקרובים, ככל שיתגברו ההיצעים, העסק יעבוד – אולי לא בקצב שהעם רוצה. אין פתרון בלחיצת כפתור. אני מטפל ולקחתי את האחריות הזו על עצמי. אני גם אשא באחריות בסוף הקדנציה אם לא אספק את הדירות האלה. לא אעמיד את עצמי לבחירה יותר".

בנוסף, טען כחלון כי מס דירה שלישית לא אמור לגרור את עליית מחיריה השכירות.  "אין שום סיבה בעולם ששוכר ישלם יותר או שמשכיר יגבה יותר. המס הזה לא יצר ביקוש נוסף. בכלכלה יש היצע ויש ביקוש, אם הייתי בא ואומר שיש עלייה של מיליון איש וצריך עוד מיליון דירות – אז יצרנו ביקוש. נכון, זה מס לא נעים, אבל מי שיש לו צריך לתת יותר. יש משבר דיור ומצפים ממני לפתור אותו. הצלחנו עם המשקיעים, השוק מצטנן וצריך טיפה סבלנות. אני לא רואה שום סיבה לשנות את החקיקה בכנסת".

 

 

השארת תגובה