'לב מלכה' לכנסת: ממנו את נסיעות החולים

"ראוי שחולי אונקולוגיה ודיאליזה יזכו להחזר מלא בהסעה לבתי החולים" • הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה':" הדבר יסייע לעשרות חולים המתמודדים עם המחלות הקשות"

הרב אהרן אברמן (באידבות המצלם)
הרב אהרן אברמן (באידבות המצלם)

ארגון 'לב מלכה' פנה בשבוע האחרון לחברי וועדת הבריאות בכנסת בקריאה לקדם שוב את הצעת חוק פרטית שהונחה בעבר על שולחן הכנסת ועשויה הייתה להביא בשורה חשובה והקלה משמעותית לעשרות חולי אונקולוגיה (הזקוקים לטיפולים בכדי להחלים מהסרטן) וחולי דיאליזה, הנאלצים עד היום לממן מכיסם מחצית מהוצאות הנסיעה לטיפול בבית חולים וחזרה.

ע"פ החוק הקיים היום, חולי אונקולוגיה וחולי דיאליזה מקבלים החזר רק על מחצית מההוצאות,ומדובר בעשרות נסיעות במשך השנה שעלות כל אחת מהן כמה מאות שקלים, דבר המטיל עול כלכלי כבד לחולים שבנוסף לסבל הרפואי, הם נאלצים להתמודד עם הוצאה כבדה זו. בהצעה שהנוחה בעבר ולא קודמה, הוצע לתקן את חוק ביטוח בריאות ממלכתי, באופן שיחייב את קופות החולים לממן מימון מלא של הוצאות הנסיעה באמבולנס או במונית, ככל שהנסיבות הרפואיות מחייבות זאת.

הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה'-המטפל בחולי סרטן ומסיע חולים לבתי חולים, מציין כי הצעת החוק תסייע לאלפי חולים המתמודדים עם מחלות קשות. הרב אברמן מוסיף, כי רק בשבועות האחרונים נתקל בחולי אונקולוגיה ודיאליזה ברחבי הארץ שביטלו טיפולים רפואיים חשובים בשל העובדה שלא היה ברשותם לשלם לאמבולנס פרטי,וברגע שהדבר נודע לנו הארגון פנה מיוזמתו לאותם אנשים והסיע אותם לבתי חולים ללא עלות.

השארת תגובה