בוטל האישום נגד החרדי שהואשם במכירת יין לקידוש

הפרקליטות ביטלה את כתב האישום נגד הצעיר החרדי שהואשם כי מכר יין לקידוש לבחור ישיבה קטין. השופטת ציינה כי התיק נסגר "מסיבות דתיות". בפנים: כך השתלשלה הפרשה המוזרה

כוס יין יום השישי ויכולו 2
כוס יין יום השישי ויכולו 2

הפרקליטות ביטלה את כתב האישום נגד רפי פרלשטיין, צעיר חרדי שהואשם כי מכר יין לקטין.

תחילתו של הסיפור, לפני כשנה, אז נכנס בחור ישיבה למכולת השכונתית וביקש לרכוש בקבוק יין. המוכר, עוכב למחרת, ונחקר במשך 3 שעות. מתברר כי בחור הישיבה נשלח בכוונה תחילה לבצע רכישה מתועדת עבור שוטרים.

פרלשטיין לא הכחיש את העובדות אך טען כי בתום ליבו לא בדק לגילו של הלקוח, מאחר ויין לקידוש הינו מוצר שיגרתי הנמכר בסופי שבוע גם לילדים המגיעים בשליחות הוריהם.

בהמשך זומן המוכר שוב לפגישה עם קצין מבחן, שם הומלץ לו לחבור ל"קורס הכנה לחיים", שיהווה חלופה לכתב אישום.

מבדיקה קצרה הבין הבחור כי הוא נשלח אל קורס ל'שיקום לנוער עבריין', בו יטלו חלק נערים ונערות שנעצרו בשלל האשמות פליליות. משכך העדיף הבחור להתמודד מול כתב אישום. "כבחור חסידי לא יכולתי לראות את עצמי משתתף באופן רציף בקבוצה שכזו", אמר.

המקרה שהתפרסם, עורר סערה, חברי הכנסת החרדים ששמעו על המתרחש, יצרו קשר עם המוכר, והבטיחו הן לסייע לו כמו גם לפעול במישור החקיקתי למניעת הישנות המקרה.

הבוקר הגיעה פרלשטיין, אל בית המשפט  שם ביקשה התובעת נציגת הפרקליטות לבטל את התביעה, בטענה כי משטרת ישראל ביטלה את כתב האישום.

השופטת סגרה את תיק התביעה בציינה כי משטרת ישראל בחרה לבטל את האישום "מסיבות דתיות".

יצויין כי בדיון בוועדת המאבק בנגע הסמים לפני תשע וחצי שנים, נכחו חבר הכנסת דאז ניסים זאב, כמו גם חבר הכנסת אברהם רביץ ז"ל. שניהם, כמו נוכחים אחרים ביקשו לציין בנוסח החוק להתיר מכירת יין-קידוש גם לקטינים. בסופו של יום לא צויין הדבר בחוק, אך חברי הוועדה הסכימו כולם ואף הצהירו כי אין מטרת החוק למנוע מכירת יין-קידוש גם לקטינים.

השארת תגובה