פלאפון גבתה תשלום בשיטת 'מצליח' ותפצה ב-10,000 שקל

משפחת בן חיים היו לקוחות חברת פלאפון, כשרצו לעזוב הציעו להם סלולרי ורמקול ב3 שקלים לחודש. אלא שאז התברר כי הם חוייבו ב-56 ש"ח כפול 36 חודשים, וכשניסו לבטל סבלו מטרטור מתמשך. ביהמ"ש קבע כי מדובר בניסיון ציני של החברה וקבע פיצוי גבוה לעודד צרכנים לעתור

נתנאל אינדורסקי
נתנאל אינדורסקי
משפחת בן חיים היו לקוחות של חברת פלאפון. ביום שבו הביעו את רצונם לעבור לחברה מתחרה, הציעה מחלקת שימור לקוחות של חברת פלאפון לבני המשפחה, לקבל בחינם, מכשיר סלולארי ורמקול נייד. חינם אמרנו? לא. כמעט חינם. בחברת פלאפון הציעו לשלם על שני המכשירים 3 שקלים בלבד מידי חודש, בתוספת לחבילת השירות שכבר היתה לבני המשפחה. כמעט חינם אמרנו? גם לא.
מתברר שלמרות ההבטחות, פלאפון גבתה מהם 56 שקלים מידי חודש ולמשך 36 חודשים. כשהתבררו עובדות אלו לבן חיים, פנו הם אל החברה וביקשו לבטל את העסקה. “באופן מפתיע”, לא זכו בן חיים לשרות ויחס הולם מנציגי חברת פלאפון. כאשר שיחות חוזרות ונשנות לא הביאו מזור למשפחת בן חיים, הם נאלצו לפנות לסניפי החברה, אך גם שם, חוץ מבזבוז זמן, לא יצא להם דבר. לבן חיים נמאס והם הגישו תביעה כנגד חברת פלאפון, שמצידה הזדרזה להודיע כמובן, כי היא מסכימה לביטול העסקה.
בן חיים שמחו על ההצעה, אך התעקשו לקבל פיצוי על ה”טרטורים” שעברו בפרשה זו, ועל עוגמת הנפש ממנה סבלו בניסיונותיהם לשכנע את פלאפון שהיא גורמת להם עוול, בהתנהלותה ובחוסר מוכנותה לבטל את העסקה. ביהמ”ש הורה כמובן על ביטול העסקה, באופן של השבת המכשירים לפלאפון והשבת מלוא הכספים לבן חיים. אך יחד עם זאת, קבע ביהמ”ש כי פלאפון נתפסה נוקטת בשיטת “מצליח”, תוך הסתרת פרטי העסקה והטעיית הלקוח.
יותר מכך, ביהמ”ש האמין לתובעים, כי בעת נוכחותם בסניפי החברה, הבחינו הם בעצמם, כי פלאפון נוהגת כך באופן שיטתי כלפי לקוחות נוספים. ללקוח מספרים שהמכשירים ניתנים לו כמתנה, אך מסתירים ממנו שחבילת השירות משתנה, “ומושתלות בה “גלולות רעל” של חיוב משמעותי הנמשך לאורך 36 חודשים”. ביהמ”ש קבע כי מדובר בניסיון ציני ושיטתי, להשיב את יחסי הלקוחות והחברה לימים האפלים בטרם נפתח שוק הסלולר לתחרות, מה שמצדיק “פיצויים לדוגמא” בסך עשרת אלפים ש”ח, על מנת לעודד צרכנים נוספים לעתור כנגד התנהלות נפסדת כמו זו המתוארת וכדי להרתיע אחרים מהתנהלות דומה.
השארת תגובה