התקציב אושר, חוק ההסדרים יעלה שוב להצבעה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים, אך שכחה לבקש לפצל את חוק ההסדרים לוועדות השונות וכולו יועבר להצבעה בוועדת הכספים, בעקבות כך החליט אדלשטיין על הצבעה חוזרת ביום שני

מליאת הכנסת. צילום: הכנסת
מליאת הכנסת. צילום: הכנסת

המסע של כחלון החל: מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2017-2018 ברוב של 60 חברי כנסת אל מול 50 מתנגדים, באחת ההצבעות הצביעו בטעות 30 חברי כנסת מהמחנ"צ ויש עתיד עם הקואליציה, וכך הגיע מספר התומכים ל-91. עם זאת, מליאת הכנסת תתכנס ביום שני הבא להצביע שוב על חוק ההסדרים, במטרה להעביר אותו אחר ההצבעה לוועדת הכנסת, ולא לוועדת הכספים כפי שקרה בהצבעה הלילה.

הסיבה להתכנסות החוזרת – "הירדמות" של הקואליציה. האופוזיציה, בניגוד להרגלה, לא ביקשה לפצל את חוק ההסדרים, כך שע"פ חוק הוא יועלה לדיון בוועדת הכספים, מה שמקנה כוח רב ליו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני, ובנוסף יגרום לתקיעה בקידום החוק בחמישה ימים.

גובה התקציב לשנת 2017 עומד על 359.7 מיליארד ש"ח ולשנת 2018 על 376.7 מיליארד ש"ח. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2016 ל- 2018 עומד על 8.3%, כאשר הגידול הריאלי לשנת 17 הוא 5.2% לעומת 2016. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2018-2017 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור, הפחתת יוקר המחיה, עידוד הצמיחה ושיפור הפריון.

שר האוצר, משה כחלון: "התקציב שמוצג בפניכם הוא תקציב חברתי. התקציב הזה הוא של אזרחי המדינה כולה, לא של ימין ולא של שמאל ולא של קואליציה ואופוזיציה מדובר בתקציב חברתי, אחראי ומאוזן שמיטיב עם הציבור בישראל. אנחנו נמשיך להגדיל עוד יותר את ההוצאה הציבורית של מדינת ישראל. מי שצריכים ליהנות מפירות הצמיחה הם קודם כל אלה שזקוקים לתמיכה ולסיוע בכדי לצאת ממעגל העוני ובכדי ליהנות מהקדמה ומההזדמנויות שיש למדינת ישראל להציע. זהו תקציב של צמיחה, צמצום הפערים החברתיים, הגדלת ההוצאה הציבורית, הפחתת מיסים והמשך התנופה של כל משרדי הממשלה בדגש על המשרדים החברתיים".

השארת תגובה