גל שביתות: יום ג' סכסוך עבודה כללי במשק

המאבק על שכר המינימום עולה שלב: הערב הודיע יו"ר ההסתדרות כי ביום ג' יכריז על סכסוך עבודה במשק. ■ המשמעות: מרבית המפעלים במדינה ישבתו. ■ במקביל, שביתת לשכות התעסוקה נמשכת. ■ יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני מציע לשרי הממשלה לנסות ולהתקיים מ 4300 שקלים במשך חודש אחד בלבד".

ההסתדרות
ההסתדרות

העילות להכרזת הסכסוך הן, שכר המינימום הנמוך היוצר קשיים בפני משפחות לא מעטות בייחוד אלו בהן עובד אחד מההורים. במקביל, קובלים בהסתדרות על התרחבות עובדי הקבלן בארץ הפוגעת בשכירים ובחברות וכן "זלזול המדינה באי החלה של צו ההרחבה, בנושא תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה", כך לשון ההסתדרות.

במקביל, שוחח הערב ניסנקורן עם יו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן שהודיע שהוא תומך במהלכיו ואף הוא יכריז ביום ג' הקרוב סכסוך עבודה כללי בהסתדרות המורים בסוגית עובדי הקבלן, שיכלול את כל המורים החברים בהסתדרות המורים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר הערב כי כל הניסיונות להידבר עם הממשלה כשלו. מהלכי ממשלת ישראל הוכיחו כי חוץ מקומבינות על גב העובדים החלשים לא הוצע שום פתרון אמיתי. "לא אתן יד לקומבינות שמרחיבות את הפערים ומאלצות אלפי משפחות לחיות בשכר משפיל שאינו מאפשר קיום בכבוד", אומר ניסנקורן. "אני מציע לשרי הממשלה לנסות ולהתקיים מ 4300 שקלים במשך חודש אחד בלבד".

"עם כניסתי לתפקידי", מוסיף. "הודעתי שההסתדרות בראשותי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לצמצם את הפערים החברתיים וכך נפעל כעת וגם בעתיד. מדינה שלמה תעמוד מאחורינו כדי להגדיל את שכר המינימום המביש והמשפיל של מאות אלפי עובדות ועובדים במשק".

עם זאת, העיצומים בשירות התעסוקה ייכנסו מחר (א'), לשבוע החמישי. כל לשכות התעסוקה ברחבי הארץ תישארנה סגורות לקבלת קהל. כזכור, עובדי שירות התעסוקה מוחים על המחסור החמור בכוח-אדם, התנהלות חד-צדדית של ההנהלה וכוונתה לסגור חלק מסניפי השירות– דבר שיפגע בנגישות השירות לציבור.

בנוסף, יתקיימו עיצומים ברשות מקרקעי ישראל, ולא יתאפשרו טיפול ברישומים, קבלת קהל ומענה טלפוני. העובדים מוחים על אי התקדמות במו"מ מול האוצר, וכאות סולידריות עם עובדי שירות התעסוקה. עובדי משרד הכלכלה, שהצטרפו לעיצומים ביום חמישי האחרון, ישיבו מחר לעבודה במתכונת רגילה.

השארת תגובה