הבא בתור: השר דוד אזולאי יפרוש מהכנסת?

אחרי התפטרותו של דרעי מהכנסת לטובת מיכאל מלכיאלי, אומרים בסביבתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: נדרוש גם מהשר אזולאי להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי לטובת נציג תנועת התשובה רפי ברנס • "רפי הוא הפנים של ש"ס בבת-ים"

ברנז ודרעי
ברנז ודרעי

הודעת שר הפנים אריה דרעי כי בכוונתו להתפטר מהכנסת ולהישאר שר בלבד, עוררה גלים בקרב בוחרי ש"ס.

ההודעה הגיעה כהפתעה ומבלי שמישהו מאנשי השטח ידע על כך מראש. מאחורי הקלעים, כפי שאומרים מקורביו של דרעי, המטרה היא להרחיב את הנציגות הארצית לעשרה נציגים, כאשר סגן השר משולם נהרי התפטר במסגרת החוק הנורווגי לטובתו של ח"כ יגאל גואטה, וכעת השר דרעי עצמו מתפטר שלא במסגרת החוק הנורווגי לטובת חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי.

לדברי יאיר שרקי, הכתב הפוליטי של חדשות ערוץ 2, בכוונתו של דרעי לדרוש גם מהשר דוד אזולאי לפרוש מן הכנסת על מנת לאפשר את כניסתו של רפי ברנס לכהן כחבר כנסת.

במערכת הפוליטית ציינו השבוע כי העובדה שדרעי בחר להתפטר מהכנסת מעידה כי הוא סמוך ובטוח שהקואליציה הזו יציבה וכי היא תשלים את ימיה ועל כן לא חשש להתפטר מחברותו בכנסת. כעת, טוענים מקורביו, אחרי ששימש דוגמא בעצמו, גם השר דוד אזולאי יכול להגיש מכתב התפטרות מהכנסת ולהישאר בתפקידו כשר הדתות.

מאידך, פעילים בתנועת ש"ס בבת ים חצויים באשר לרעיון שיו"ר ש"ס בעיר רפי ברנז יכהן בקרוב כחבר כנסת וייאלץ לנטוש את הפעילות בבת ים, עליה עמל שנים ארוכות.

"רפי הוא הפנים של ש"ס בבת-ים", אומר אחד הפעילים הבולטים ל"כל הזמן". "ברור שאין מתאים מרפי לכהן כחבר כנסת וגם שם הוא יעשה חיל, אבל דווקא כעת, כאשר ש"ס בבת ים נמצאת בשיא כוחה ובשיא פריחתה, לא יהיה זה צעד חכם לשלוח אותו לכנסת. אולי בקדנציה הבאה לאחר שהציבור החרדי בעיר יקצור את הפירות אפשר יהיה לשלב את רפי במקום גבוה ברשימת ש"ס לכנסת".

לדבריו, "רק לאחרונה קיבל הציבור החרדי תקציבים כפי שלא קיבל שנים ארוכות. זו התקופה הטובה ביותר של הציבור החרדי בעיר. בתי ספר חרדים זכו למימון מלא לשיפוץ ושדרוג. כעת הוחלט על הקמת מתנ"ס חרדי ראשון בהשקעה של 18 מיליון שקלים, המחלקה לתרבות תורנית נהנית מתקציבים מבורכים אודות לראש העיר יוסי בכר שמסייע לציבור החרדי בעיר בכל כוחו. דווקא עכשיו לעצור את הפעילות הזו לטובת תפקיד של חבר כנסת?"רפי ברנס עצמו סירב להגיב לידיעה.

השארת תגובה