לבני: "נתניהו לא רואה את הציבור ממטר"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, קרא בפתח ישיבת הסיעה להגיע לעצרת החילופית לזכר רבין. ח"כ לבני תקפה את נתניהו: "מי שמבטל שידור ציבורי מבטל את הציבור – ונתניהו לא רואה את הציבור ממטר אלא רק את עצמו"

הרצוג במסיבת העיתונאים הערב (צילום מסך)
הרצוג במסיבת העיתונאים הערב (צילום מסך)

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, התייחס בפתח ישיבת הסיעה, לביטול של העצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ולעצרת החילופית שמפלגתו מארגנת.

"אתגרים עצומים לפיתחנו", פתח הרצוג. "התקציב, יציבות הדמוקרטיה ומאבק נגד השנאה. השנאה שהובילה לרצח רבין מקבלת כעת פנים חדשות- שנאה לא נגד אדם אלא נגד ציבור שלם. בכיכר ציון הנוכחית מסתערים על כל מה שזז כשאינו מקבל את עמדת השלטון- התקשורת, האמנים, יוצרים, מפקדי הצבא, מעצבי דעה, מנהיגים פוליטיים וציבורים שלמים.

"לשם כך בדיוק, ולציון הירצחו של מנהיגנו יצחק רבין ז"ל החלטתי יחד עם חברתי ציפי לבני שהמחנה הציוני יקיים במוצ"ש הקרוב עצרת בכיכר רבין. לפיכך הטלנו היום על המפיקים דדי סויסה ואלירן ברדוגו לארגן את העצרת ועל פרטיה נודיע לציבור בזמן הקרוב.

"אני קורא לכל אזרחי ישראל, לכל חברי הכנסת, לכל חברי וחברותיי כאן בסיעה. לכל מי שמודאג מהדרך אליה צועדת המדינה, משינוי פניה לרעה, מכל שכבות הציבור להגיע לכיכר כדי להתייחד עם זכרו של יצחק רבין ז"ל ולהתאחד במאבק ובמחאה חריפה כנגד האלימות, ההסתה, הפלגנות והשיסוי בתוכנו ובעד ההגנה על הדמוקרטיה וביצור שלטון החוק. בואו ואל תתייאשו. בוא והשפיעו.״

גם שותפתו להנהגת המפלגה, ח"כ ציפי לבני התייחסה לנושא: "יש פה מלחמה על הבית, על הדמוקרטיה – כל מי שחושב שהמצב מייאש שיגיע בשבת לכיכר. כשהבנו שיש בעיות של מימון החלטנו במחנה הציוני להתגייס ולהפוך את זה לאירוע למען הדמוקרטיה. זאת ההזדמנות שלנו להילחם על הבית שהממשלה הזאת הורסת.

"אנחנו נותנים הזדמנות בשבת הקרובה למי שהתייאש את האפשרות לצאת מהבית להיות עם אנשים שמרגישים כמוהו ולמחות. זה לא ביננו לבין נתניהו – כל הציבור צריך לקום ולומר די די די!

לבני תקפה את ראש הממשלה ואמרה: "נתניהו פוגע ביסודות של הבית הלאומי של ישראל בשביל שלטון למען עצמו. מי שמבטל שידור ציבורי מבטל את הציבור – ונתניהו לא רואה את הציבור ממטר אלא רק את עצמו. מי שמכשיר מאחזים לא חוקיים פוגע בישראל כמדינת חוק ומי שמתעסק במאחז לא חוקי – מפקיר את גושי ההתישבות ואת הנגב והגליל. וכל אזרחי ישראל ישלמו את המחיר הזה. לכל מי שנמאס ומיואש, אני מצפה לראות אותו בשבת הקרובה בכיכר רבין. זה הצעד הראשון שלנו כאופוזיציה שנאבקת בממשלה הזו.

יו"ר הסיעה ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "נתניהו מביא השבוע לאישור הכנסת תקציב דו שנתי, תקציב גרוע, חסר בשורה, תקציב שלא מטפל בבעיות של אזרחיות ואזרחי ישראל. תקציב שלא פותר את בעיית השכר ולא מוריד את יוקר המחיה, שפוגע בתעשייה והורס עוד את החקלאות. נתניהו לא התעסק בפגרה בתקציב, גם לא בחיפוש פתרון למצב הכלכלי של תושבות ותושבי הצפון שנמצאים איתנו פה, גם לא ליחסי החוץ של ישראל. נתניהו הקדיש את הפגרה למטרה אחת: נתניהו.

"בשביל המטרה הזו הוא גורר את המדינה שוב לבג"ץ למרות שזה כבר קבע שעמונה דינה להיהרס, בגלל זה הוא מתעסק באובססיביות בסתימת הפה של תאגיד השידור שעוד לא קם בכלל, בשביל המטרה הזו נתניהו גורר את מדינת ישראל לתקציב דו שנתי בניגוד לעמדת הדרג המקצועי ואפילו בניגוד לעמדת שר האוצר שלו.

"אנחנו באופוזיציה נמשיך להילחם בנזק שנתניהו עושה לישראליות ולישראלים. נמשיך לומר מעל כל במה ובכל הזדמנות בכל מקום שראש הממשלה שלנו בדיבורים אולי מצוין – אבל הוא ראש ממשלה גרוע.

השארת תגובה