השר אהרונוביץ: הח"כים הערבים – שקרנים

הדיון שהתקיים בכנסת בעניין התנהלות המשטרה בכפר כנא גרר תגובות זעם מכל הכיוונים ■ השר אהרונוביץ: "אני שומע שקרים מפי חברי כנסת, אי אפשר לעבור על זה על סדר היום" ■ טיבי: "ירי כזה לא היה יכול להיות כלפי יהודי"

השר אהרונוביץ עם רה''מ נתניהו. צילום עמוד הפייסבוק
השר אהרונוביץ עם רה''מ נתניהו. צילום עמוד הפייסבוק

מליאת הכנסת קיימה דיון טעון, בנושא התנהלות המשטרה בכפר כנא. במהלך הדיון, התקיים ויכוח קולני בין חבר הכנסת אפו אגבריה לבין השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, לאחר שהראשון האשים אותו באחריות למותו של הצעיר בכפר כנא, שניסה לתקוף שוטרים.

בתגובה, תקף השר אהרונוביץ את הטוענים כי הירי בוצע באופן מכוון, למרות שלא נשקפה סכנה לחיי השוטרים:

"מרגע האירוע בכפר כנא ועד היום", אמר אהרונוביץ. "אני שומע שקרים על גבי שקרים וחלקם על ידי חברי כנסת ואי אפשר לעבור על זה על סדר היום. תספרו את האמת ולא רק חצאי דברים, כי זה מביא לכם חצי מנדט. אנו נמגר את הטרור הפלשתיני ונניח את ידיו על כל מבצעיו ושולחיו".

"לגבי מה שאירע בכפר כנא", הוסיף אהרונוביץ. "על פי תחקיר ראשוני לגרסת השוטר, הוא חש סכנה לחייו וירה ירייה בודדת. הצוות העלה את הפצוע לניידת והזעיק אמבולנס. לצערי, בבית החולים נקבע מותו של החשוד. המחלקה לחקירות שוטרים מיד פתחה בחקירה . החקירה עוד לא הסתיימה ולכן לא אוכל להתייחס מעבר לכך. בהמשך לאירוע, החלו הפרות סדר חמורות בכפר כנא, ובזירות נוספות שטופלו ללא נפגע אחד על ידי המשטרה. מאוד קל להטיח האשמות חסרות בסיס, כמו שעושים חברי הכנסת הערבים".

"אני חוזר ואומר שלא נסבול התפרעויות ואני מצפה מכל חברי הכנסת, שיצאו נגד ניסיונות פגיעה בשוטרי משטרת ישראל ולא ללבות את האש. יש בידנו עדויות על ניסיונות החמאס המנסים להבעיר את השטח. לא שמעתי מחברי הכנסת הערבים גינויים על הפיגועים האחרונים. אני רוצה לשבח את שוטרי משטרת ישראל".

ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) אמר לאחר דברי השר, כי השנאה והגזענות גרמו לכך שלחיצה על ההדק היא לגיטימית. "ראש הממשלה אומר לנהוג באחריות ומציע שמי שלא מוצא חן בעינו שילך לעזה, הוא ראש המסיתים במקרה הזה", אמר פריג'.

ח"כ אחמד טיבי הגיב לדברים ואמר, כי לדעתו ההריגה בכפר כנא לא הייתה משהו חריג. "מאז 2000 ועד היום נהרגו על ידי כוחות הביטחון  48 ערבים מקרב ערביי ישראל. ירי כזה לא היה יכול להיות כלפי יהודי. כשיהודי ירה בראש הממשלה, אף אחד לא חשב לירות בו."

בהמשך,  ח"כ טיבי הקריא את שמות המחבלים מקרב ערביי ישראל, שנהרגו על ידי כוחות הביטחון, ועורר בכך את מחאתם של חברי הכנסת.

בסיום הדיון הגיב ח"כ יוני שטבון לדברים ואמר: "כשהקשבתי פה לדברים, לא חלמתי שבמדינת ישראל, על הדוכן הזה, יעמדו כאן חברי כנסת ויקריאו שמות של שהידים. הגיע הזמן, פעם אחת ולתמיד, שתחליטו למי אתם שייכים. לא חלמתי שיהיה דיון בכנסת ישראל על השאלה, האם לגבות שוטר שירה במחבל שניסה לדקור אותו עם סכין".

השארת תגובה